اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
161/162

آمریکا چین را به خاطر واردات نفت از ایران تهدید کرد

سایت طلا : نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داده است همه کشورهایی که به واردات و خرید نفت از ایران ادامه دهند، با تحریم های ایالات متحده روبرو خواهند شد.

به گزارش وال استریت ژورنال؛ برایان هوک که رئیس گروه جدید موسوم به "اقدام ایران" ، گفت: دولت ترامپ آماده اعمال تحریم ها علیه همه کشورهایی است که پس از ضرب الاجل نوامبر به خرید و واردات نفت از ایران ادامه می دهند. این تحریم ها شامل چین بزرگترین وارد کننده نفت خام ایران خواهد شد.

وی در ادامه افزود: آمریکا معافیت هایی را برای کشورهایی در نظر خواهد گرفت که خرید نفت از ایران را کاهش دهند.

هند و کره جنوبی نیز از مهمترین خریداران نفت ایران هستند. هر دو کشور قبلا اعلام کرده اند که قصد دارند واردات نفت از ایران را کاهش دهند و امیدوارند مشمول معافیت های آمریکا شوند تا زمان بیشتری را برای جایگزین کردن نفت ایران داشته باشند.

ولی چین بارها اعلام کرده است که هیچ برنامه ای برای تبعیت از تحریم های آمریکا ندارد و به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد. دور جدید تحریم های آمریکا علیه صنعت نفت ایران از 4 نوامبر یعنی 13 آبان آغاز خواهد شد. برخی تحلیلگران بر این باورند که چین واردات نفت از ایران را افزایش خواهد داد تا به تلاش های آمریکا برای منزوی کردن ایران لطمه وارد کند.

چین بزرگترین مشتری نفت ایران است و روزانه حدود 650 هزار بشکه نفت از ایران خریداری می کند که معادل 7 درصد کل واردات نفت خام این کشور است.

با قیمت های کنونی ارزش واردات نفت چین از ایران به 15 میلیارد دلار در سال می رسد.

شرکت های انرژی چین طی سال های اخیر میلیاردها دلار در میادین نفتی ایران مثل یادآوران و آزادگان شمالی سرمایه گذاری کرده اند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد