اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

از بازار ارز چه خبر؟

بازار ارز امروز را هم با روندی کاهشی شروع کرد و قیمت دلار به ۱۰ هزار و ۳۷۰ تومان در آخرین معاملات رسید.

بعد از آنکه قیمت دلار در روز سه‌شنبه هفته گذشته به یکباره از حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش یافته بود، در ادامه در روندی نزولی قرار گرفت و از ابتدای هفته نیز کاهشی بود. دلار امروز(یکشنبه) در بازار آزاد با نوسانی رو به پایین تا ۱۰ هزار و ۳۷۰ تومان کاهش قیمت داشت و یورو که در هفته اخیر تا ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده بود؛ برای امروز تا ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. البته این نرخی است که صرافی ها در معاملات آزاد و آنچه که در چارچوب ضوابط بانک مرکزی تعیین نشده، مورد معامله قرار داده‌اند.

این در حالی است که از ۱۷ مرداد ماه و با اجرایی شدن بسته جدید ارزی صرافی‌ها موظف شدند تا فقط برای ۲۳ مورد خدماتی ارز بفروشند که قیمت آن نیز قرار بود با یک درصد بالاتر از نرخ بازار ثانویه تعیین شود. اما آنچه که در بازار مشاهده می‌شود، نرخ‌هایی است که با معاملات آزاد تنها حدود ۱۰۰ تومان و حتی کمتر تفاوت داشته و نرخ معاملات در چارچوب قوانین که باید برای آنها مدارک لازم ارائه شود، با نرخ آزاد بازار برابری می کند. به طوری که متقاضیان دریافت ارز مسافرتی و یا دانشجویی؛ درمانی و ... می‌توانند با ارائه مدرک خود ارز را از صرافی‌هایی که اکنون نسبت به فروش اقدام کرده‌اند، دریافت کنند.

در معاملات امروز قیمت دلار در صرافی‌ها برای ارزهای خدماتی حدود ۱۰ هزار و ۲۵۰ خرید و ۱۰ هزار و ۳۵۰ تومان فروش بود. همچنین یورو تا ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان خرید و ۱۲ هزار تومان فروش رفت.

بازار امروز جریان نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت و به گفته فعالان بازار معاملات زیادی در آن انجام نشده است. در روزهای گذشته نیز صرافان عنوان کردند که فعلا کاهش تقاضا به ویژه برای سفر عاملی برای کاهش تقاضای خرید بوده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد