اونس طلا2155.24
مظنه14,126,000
18 گرم3,261,000
ارزش سکه31,825,878
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,500,000

واکنش مثبت بازار به سخنان دیروز رهبری/فعالان بازار قوت قلب گرفتند

سخنان دیروز رهبر انقلاب درباره سیاستهای ارزی وتحولات بین المللی، باعث قوت قلب فعالان بازار شده و امروز معاملات با اطمینان بیشتری در حال انجام است.

روز گذشته با سخنان هوشمندانه مقام معظم رهبری، بازار ارز سیگنال های مهمی دریافت کرد که آثار آن در معاملات امروز بازار خود را نشان داده است. ایشان در سخنان خود به این موضوع اشاره کردند که مبلغ ۱۸ میلیارد دلار از ارز موجود کشور آن هم در حالی که برای تهیه ارز مشکل داریم، بر اثر بی تدبیری، به افرادی واگذار شد و برخی از آن سوء استفاده کردند. این موارد مشکلات مدیریتی است و ارتباطی با تحریم ها ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: وقتی ارز یا سکه به صورت غلط عرضه و تقسیم می‌شود، مشکلات فعلی به‌وجود می آید زیرا این قضیه دو طرف دارد، یک طرف آن فردی است که دریافت می کند و طرف دیگر آن کسی است که عرضه می کند. همه بیشتر به‌دنبال آن فردی هستند که ارز یا سکه را گرفته است، در حالی که تقصیر عمده متوجه آن فردی است که ارز یا سکه را با بی تدبیری عرضه کرده است که اقدامات اخیر قوه قضاییه نیز در واقع برخورد با کسانی است که با یک تخلف و خطای بزرگ، زمینه ساز این مسائل و کاهش ارزش پول ملی شده اند.

ایشان همچنین اطمینان دادند که جنگی در پیش نخواهد بود.

بازار ارز امروز در آغاز معاملات واکنش مثبتی داشت و معاملات با قوت قلب و اطمینان بیشتر نسبت به بهبود التهابات و تخلیه حباب قیمتی، در حال انجام است. از ساعات ابتدایی، قیمت ها در صرافی ها با نوسان جزیی همراه بوده است.

، قیمت خرید دلار ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان و فروش ۱۰ هزار و۷۰۰ تومان، هر یورو ۱۲ هزار و۳۰۰تومان خرید و ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان فروش و هر پوند ۱۳هزار و ۳۰۰تومان برای خرید و ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان برای فروش است.

یکی از صرافان حدفاصل میدان فردوسی تا چهارراه استانبول به خبرنگار مهر گفت: صحبت های دیروز رهبری، تکلیف مردم و فعالان اقتصادی را مشخص کرد و بخصوص صحبت های ایشان در مورد اینکه این التهابات ارتباطی به تحریم ندارد، واقعا امیدبخش بود.

او ادامه داد: تاکید ایشان به لزوم برخورد با کسانی که تصمیمات اشتباهشان منجر به التهابات اخیر در بازار شده است، به ما به عنوان فعال بازار ارز قوت قلب داد و امید داد که این تصمیمات غلط تداوم نخواهد داشت و ارامش به بازار برمی گردد.

یکی دیگر از صرافان این محدوده نیز به خبرنگار مهر گفت: صحبت های دیروز رهبر انقلاب، تقریبا اتمام حجت با دولت و حرف دل ما هم بود. متاسفانه برخی تصمیمات غلط دولت، عامل اصلی شکل گیری التهابات اخیر در بازار ارز بود و امیدواریم با برخورد قاطع قوه قضاییه با مسببان، زمینه برای تکرار این خطاها از بین برود.

وی ادامه داد: فضای روانی حاکم بر بازار امروز ارز، د رمجموع، فضای مثبتی است و امید نسبت به تخلیه حباب قیمتی بیشتر شده است. البته طبیعی است که تخلیه این حباب مستلزم رصد کامل از سوی بانک مرکزی و اقدامات به موقع و تکمیلی این نهاد سیاست گذار است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد