اونس طلا2154.8
مظنه14,151,000
18 گرم3,266,700
ارزش سکه31,882,203
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

گزارش میدانی| ارزهای خانگی وارد بازار شدند

مشاهدات میدانی از بازار نشان میدهد که فضای خرید و فروش ارز نسبت به ایام پرتلاطم خیابان فردوسی، آرامتر شده و مردم برای فروش وارد عمل شده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بعد از آزاد شدن خرید و فروش ارز در صرافی ها و برداشته شدن عنوان «قاچاق» از معاملات ارزی، خیابان فردوسی بازهم میزبان مردمی شد که به قصد خرید یا فروش ارز و سکه راهی صرافی ها شده اند.

با وجود آنکه بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی معاملات را به صرافی ها ابلاغ کرده ولی هنوز تمام صراف ها فعال نشده و همچنان تابلوی خود را خاموش نگه داشته اند؛ این درحالی است که صف های خرید مقابل صرافی هایی تشکیل شده که چراغ تابلوی خود را روشن کرده و اطلاعیه بانک مرکزی را نصب کرده اند.

مردم و متقاضیان خرید ارز امروز هم مانند یکی دو روز گذشته مقابل صرافی هایی ایستاده اند که نسبت به فروش ارز اقدام می کنند؛ این بار هم مانند دفعات قبل، مردم اسامی خود را مقابل صرافی ها نوشته و با رعایت نوبت نسبت به خرید ارز با ارائه مدارک لازم، اقدام می کنند.

هرچند صرافی‌هایی که ارز دارند علاوه بر فهرست 23 موردی که بانک مرکزی برایشان تدوین کرده معمولاً زیرمیزی به نیازهای آزاد هم ارز می‌فروشند هرچند که تعداد این صرافی‌ها به انگشتان دست هم نمی‌رسد.

فعالان بازار ارز می گویند این روزها آرامش خاصی در بازار برقرار است که معلوم نیست چه معنایی دارد؛ یکی از بازاری ها می گوید: انگار تمام بازار منتظر یک خبر است! همه در رکود هستیم.

یکی دیگر از افرادی که در حاشیه خیابان فردوسی به خرید و فروش ارز مشغول است می گوید: بنظر می رسد ارز در بازار نسبت به قبل بیشتر شده و علت اصلی هم افزایش عرضه ی ارز در بازرا است. بازاری ها می گویند: ارز پتروشیمی ها چند روز است که به صورت گسترده وارد بازار شده و همین موضوع موجب ثبات نسبی قیمت ها شده است.

صراف های خیابان فردوسی از ورود ارزهای خانگی به این بازار خبر داده و می گویند بعد از انکه دلار از 12 هزار تومان به 10 هزار تومان رسید، خیلی از مردم از ترس ریزش بیشتر قیمت ها، فروشنده شده اند و همین امر باعث افزایش ورود ارزهای خانگی در بازار شده است.

صرافی های فردوسی امروز تابلوهای خود را با دلار 10400 تا 10450 تومان و یورو 11900 تا 12000 تومان روشن کرده اند. این قیمت ها نسبت به یکی دو روز قبل تغییر خاصی نکرده است.

گشت‌وگذار در خیابان فردوسی حاکی از برقرار بودن گشت انتظامی در بازار ارز است و همین موضوع موجب شده تا دلال‌ها مانند گذشته قدرت مانور در این بخش را نداشته باشند. ماموران نیروی انتظامی البته می گویند حضورشان به خاطر ارز نیست.

با اجرایی شدن بسته جدید ارزی دولت، هر چند بازاری‌ها می‌گویند وضعیت برایشان به ثبات نرسیده و این احتمال را می‌دهند که در روزهای آینده کمی از التهاب بازار کاسته شود ولی برخی کانالهای تلگرامی که به اعلام قیمت برای معاملات ارزی می‌پردازند سعی در ایجاد تنش در بازار دارند و معمولاً با انتشار یک خبر دروغ به التهاب بازار دامن می‌زنند. مسئولان بانک مرکزی اعلام کرده‌اند که روند اخبار منتشره در این کانال‌ها را رصد کرده و با پیگیری مقامات قضایی نسبت به مسدودسازی آنها اقدام خواهند کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد