اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
78

نظرسنجی رویترز درباره قیمت جهانی نفت در سال 2019

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که قیمت جهانی نفت طی سال جاری و سال آینده با افزایش روبرو خواهد شد.

به گزارش رویترز، نظرسنجی از فعالان بازار و تحلیلگران اقتصادی حاکی است که افزایش تولید نفت اوپک و آمریکا مطابق با رشد تقاضای آسیا خواهد بود و می تواند کاهش احتمالی تولید و صادرات نفت ایران را جبران نماید.

بر اساس این گزارش 44 تحلیلگر و اقتصاددان در نظرسنجی رویترز شرکت کرده اند. پیش بینی تحلیلگران نشان می دهد که میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امسال به 72.87 دلار خواهد رسید که این رقم 29 سنت بیشتر از نظرسنجی ماه گذشته است. میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت از ابتدای امسال تاکنون به 71.68 دلار رسیده است.

این نظرسنجی افزود: میانگین قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز امسال به 67.32 دلار خواهد رسید . این رقم در نظرسنجی ماه گذشته نیز 66.79 دلار اعلام شده بود.

میانگین قیمت نفت آمریکا نیز از ابتدای امسال تاکنون به 66.16 دلار رسیده است. این برای دهمین ماه متوالی است که کارشناسان اقتصادی پیش بینی خود نسبت به قیمت نفت را افزایش داده اند.

به نظر می رسد افزایش تولید اوپک و شیل نفت آمریکا طی ماه های آینده می تواند رشد تقاضای آسیا را تامین کند و این افزایش تولید از سوی دیگر می تواند کاهش احتمالی تولید و صادرات نفت ایران را نیز جبران نماید.

تحلیلگران معتقدند که اعمال مجدد تحریم های آمریکا علیه ایران از ماه نوامبر می تواند در نهایت به نفع قیمت جهانی نفت باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد