اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
61/62

آمارهای مهم اقتصادی چین منتشر شد

سایت طلا : تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که رشد تولیدات بخش صنعتی چین طی ماه جولای با کاهش بیشتری نسبت به انتظارات اولیه روبرو شده است.

به گزارش رویترز، تشدید مناقشات تجاری با واشنگتن، بدی آب و هوا و افت تقاضای داخلی، مهمترین عوامل کاهش رشد تولیدات صنعتی چین طی ماه جولای بوده است.

بر اساس این گزارش شاخص خرید مدیران که امروز سه شنبه منتشر شده است به کمتر از 51.2 واحد در ماه جولای رسیده است. این شاخص در ماه ژوئن به بیش از 51.5 واحد رسیده بود. اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند که شاخص خرید مدیران در ماه جولای به 51.3 واحد برسد. این پایین ترین شاخص از ماه فوریه به شمار می رود ولی همچنان بالاتر از سطح 50 واحدی است که رشد و رونق را از رکود جدا می کند. اقتصاد چین طی 24 ماه گذشته به طور متوالی با شاخص بالای 50 واحد روبرو شده است.

شرکت های چینی از تشدید اختلافات تجاری با آمریکا زیان دیده اند، بدی آب و هوا بارش باران و افزایش دمای هوا در جولای تاثیر منفی زیادی بر تولیدات صنعتی چین داشته است. این نخستین آمارهای رسمی منتشر شده است که نشان می دهد بحران بدهی و تنش های تجاری با آمریکا تاثیر منفی مهمی بر رشد اقتصادی چین داشته است.

"بتی وانگ" از تحلیلگران ان ان زد بانک در این باره گفت: تنش های تجاری یک عامل میان مدت برای رشد به شمار می رود و بدی آب و هوا می تواند یک عامل مهمتر برای کاهش رشد تولیدات صنعتی چین باشد.

شاخص خرید مدیران برای سفارشات جدید صادراتی نیز در ماه جولای با رکود روبرو شده است ولی نسبت به شاخص 49.8 واحدی ماه گذشته تغییری نداشته است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، افزایش تقاضای داخلی در چین یکی از مهمترین چالش های سیاستگذاران طی ماه های آینده خواهد بود.

آمریکا و چین طی ماه های اخیر وارد یک جنگ تجاری تمام عیار شده اند و تعرفه های سنگینی را علیه یکدیگر اعمال کرده اند. آمریکا اوایل ماه جاری تعرفه های 34 میلیارد دلاری علیه واردات چین وضع کرده و چین نیز در مقابل تدابیر تلافی جویانه ای را اتخاذ کرده است.

ترامپ تهدید کرده است که وضع تعرفه ها علیه 500 میلیارد دلار از کالاها و خدمات چین اعمال خواهد شد. پس از انتشار این آمارها شاخص سهام در بازارهای چین با کاهش نسبی روبرو شده است. شاخص ترکیبی شانگهای با افت 0.25 درصد مواجه شد.

آمارهای دیگر نیز نشان می دهد که رشد بخش خدمات چین در ماه جولای همراه با شاخص خرید مدیران در بخش غیر صنعتی به 54 واحد کاهش یافته است. این شاخص طی ماه ژوئن به 55 واحد رسیده بود.

سیاستگذاران دولتی چین روی رشد خدمات و مصرف داخلی حساب ویژه ای باز کرده اند تا بتوانند از وابستگی این کشور به سرمایه گذاری و صادرات بکاهند. بخش خدمات اکنون بیش از نیمی از اقتصاد چین را تشکیل می دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد