اونس طلا2307.09
مظنه15,536,000
18 گرم3,586,400
ارزش سکه35,002,608
قدیم (بهار)39,700,000
جدید (امامی)42,800,000
نیم25,100,000
ربع15,100,000

شهرستانیها برخلاف تهرانیها دچار ناراحتی روان ناشی از نوسانات ارز و سکه نیستند

معاون کل وزارت بهداشت گفت: مردم شهرهای دیگر برخلاف تهرانی‌ها گرفتار مشکلات سلامت روان ناشی از نوسانات ارز و سکه نیستند.

دکتر ایرج حریرچی در هشتاد و دومین نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که سوال می‌شود، تاثیر نرخ ارز بر قیمت دارو و تجهیزات پزشکی است و حتی در بعضی موارد نظرات و انتظاراتی در مورد تعرفه‌های پزشکی بیان می‌شود که با توجه به سیاست دولت و مجلس مبنی بر تخصیص ارز کافی با نرخ دولتی برای تامین این موارد، خیلی واضح اعلام می‌کنم قیمت دارو و تجهیزات پزشکی در کشور هیچ ارتباطی با قیمت ارز آزاد ندارد و همان طور که اعلام کردیم رشد قیمت مجموع سبد دارویی کشور زیر نرخ تورم و فقط معادل 9% برای کل سال 97 است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: با کمال شفافیت تاکید می‌کنم که 98 درصد داروی مصرفی کشور در داخل کشور تولید می‌شود و با تدابیر و اقدامات انجام شده و فعالیت شبانه روزی وزیر بهداشت و خدمتگزاران مردم در حوزه سلامت، هم اکنون کمبود دارو مطابق روال چهار سال گذشته و مشابه کشورهای غربی در حد 1 الی 1.5% کل داروی مصرفی کشور است.

حریرچی تصریح کرد: به همین دلیل تاکید می‌کنم که رسانه‌ها، داروسازان و پزشکان و خصوصا بیماران و مردم، نگران دارو نباشند و جنگ روانی و اقدامات دشمنان را با صلابت شکست دهند.

وی بیان داشت: در مورد تعرفه خدمات و میزان حقوق و دستمزد هم عرض می‌کنم، روال قانونی تعیین میزان تعرفه و دستمزد برای تمام مشاغل مشخص است و قاعدتا روال تعیین دریافتی‌های پزشکان و پرستاران و کارکنان حوزه سلامت، مشابه سایر مشاغل نظیر اساتید دانشگاه، کارکنان دولت، کارگران و اصناف مختلف خواهد بود.

حریرچی ادامه داد: تحریم دوره قبل بسیار سخت تر از تحریم‌های است که پیش روی داریم، و با تدبیر و امید می‌توان تورم را کنترل کرد بنابراین همانطور که به اخبار صحیح نیاز داریم باید اعتماد بین مسولان و مردم نیز جاری باشد و با امید این مرحله را عبور کنیم.

وی درباره تخلفات تعرفه ای ویزیت پزشکان متخصص که در تهران بسیار است و در شهرستانها بسیار کمتر است، تصریح کرد: متاسفانه برخی از این پزشکان متخصص جزو متخصصانی نیز هستند که مدعی هم هستند و حتی کار خیر نیز می‌کنند ولی بیشتر از تعرفه دولتی ویزیت دریافت می‌کنند و کار آنها باعث خدشه به اعتماد بین پزشکان و مردم می‌کنند.

وی با صحه گذاشتن به انتقاد درباره اینکه چرا یک فروشنده و دستفروش کارتخوان دارد ولی در مطب پزشکان کارتخوان وجود ندارد، گفت: نباید این روپوش سفید پزشکی با چند لکه کوچک لکه دار شود، ولی مردم و رسانه‌ها نیز حتما تلخلفات تعرفه سرپایی را به سامانه 190 وزارت بهداشت اطلاع دهند.

حریرچی ادامه داد: ولی وزارت بهداشت نیز اهرمی برای اجبار کردن پزشکان برای گذاشتن کارت خوان در مطب‌ها ندارد ولی تقاضا داریم پزشکان در مطب ها کارتخوان لحاظ کنند زیرا نداشتن کارتخوان در مطب‌ها نوعی کم لطفی است و اگر این مسئله ادامه یابد احتمالا مردم و منتقدین از مجلس تقاضای وضع قانونی برای اجار کردن کارتخوان در مطب پزشکان کنند.

حریرچی گفت: همچنین در همین جا از کل پزشکان، داروسازان، پرستاران و تمام کارکنان حوزه سلامت که علی رغم تاخیر بیش از چندین ماهه در دریافتی کارانه به خدمت شبانه روزی به مردم مشغول هستند، کمال تشکر و تقدیر انجام می‌شود و تاکید می‌شود که خود جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی مراقب تعداد معدودی افراد متخلف در زمینه تعرفه باشند.

وی خاطرنشان کرد: البته وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی، سازمان تعزیرات حکومتی و سایر دستگاههای نظارتی به وظایف ذاتی خود در نظارت و برخورد با متخلفین به صورت تشدید یافته در شرایط فعلی خصوصا عمل خواهند کرد. از بیماران و مردم هم می‌خواهم که هر گونه تخلفی اعم از تعرفه ایی و سایر موارد نظیر کمبود اقلام یا ارجاع به خارج بیمارستان را به شماره 190 اعلام کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد