اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
41/42

تعرفه های تلافی جویانه اروپا علیه 20 میلیارد دلار واردات آمریکا

سایت طلا : کمیسر تجارت اتحادیه اروپا از آماده شدن طرح کمیسیون اروپا برای اعمال تعرفه های تلافی جویانه علیه 20 میلیارد دلار واردات آمریکا خبر داده است.

به گزارش رویترز، سیسیلیا مالمستروم کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا تاکید کرد: کمیسیون اروپا در حال آماده کردن فهرست 20 میلیارد دلاری از کالاهای آمریکایی است تا در صورت اعمال تعرفه های واشنگتن علیه واردات خودروهای اروپایی ، از این تدابیر تلافی جویانه استفاده کند.

بر اساس این گزارش اظهارات کمیسر تجاری اتحادیه اروپا در شرایطی مطرح شده است که ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا روز گذشته با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره منازعه تجاری گفتگو کرده است.

مالمستروم در ادامه تصریح کرد: امیدواریم که مجبور به اعمال تعرفه های تجاری علیه آمریک نشویم و بتوانیم راهکاری را پیدا کنیم. در غیر این صورت، کمیسیون اروپا در حال آماده کردن فهرستی شامل کالاهای آمریکایی است. تعرفه های تجاری علیه 20 میلیارد دلار واردات کالاهای آمریکایی وضع خواهد شد.

اتحادیه اروپا در پاسخ به تعرفه های آمریکا علیه فلزات ، تعرفه های 2.8 میلیارد یورویی معادل 3.3 میلیارد دلار علیه کالاهای آمریکایی وضع کرده است.

کمیسر تجاری اتحادیه اروپا اظهار داشت: دور بعدی تعرفه های اتحادیه اروپا علیه ایالت های خاص آمریکا خواهد بود. اکنون کالاهای بیشتری را مد نظر قرار داده ایم از جمله محصولات کشاورزی، ماشین آلات.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در دیدار با ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا از آغاز یک مرحله جدید در روابط میان آمریکا و اتحادیه اروپا خبر داد و گفت: اتحادیه اروپا و آمریکا خواستار حرکت به سوی "تعرفه های صفر درصد" بر کالاهای صنعتی غیر خودروسازی هستند.

ترامپ همچنین قول داد که موضوع تعرفه ها بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از اتحادیه اروپا را حل کند.

این در شرایطی است که گونتر اوتینگر کمیسر بودجه اتحادیه اروپا پیش از این در سخنانی تاکید کرد: اتحادیه اروپا سعی خواهد کرد تا به دنبال کاهش تعرفه های تجاری در مذاکرات آتی با ایالات متحده باشد.

وی تصریح کرد: با این روش ما به دنبال جلوگیری از تشدید منازعه تجاری و جلوگیری از جنگ تجاری هستیم. ما به دنبال ارائه پیشنهاد برای کاهش تعرفه های تجاری برای کالاها و خدمات مختلف هستیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد