اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
17/18

هشدار صندوق بین المللی پول به گروه 20 درباره تاثیر منفی تعرفه ها

سایت طلا : صندوق بین المللی پول به رهبران اقتصادی جهان نسبت به تبعات منفی تعرفه های تجاری بر رشد و رونق اقتصادی هشدار داده است.

به گزارش رویترز، یک روز پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بار دیگر تهدید کرد که تعرفه های تجاری علیه 500 میلیارد دلار واردات چین اعمال خواهد کرد، صندوق بین المللی پول به رهبران گروه 20 هشدار داده است که اعمال تعرفه های تجاری به ضرر رشد و رونق اقتصادی جهان خواهد بود.

بر اساس این گزارش کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول قصد دارد در نشست وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی گروه 20 در شهر بوئنوس آیرس آرژانتین شرکت کند.

وی در این باره گفت: بررسی های صندوق بین المللی پول نشان می دهد که تعرفه های تجاری تاثیر آشکار و مستقیمی بر تولید ناحالص داخلی دارد و در بدترین حالت می تواند موجب کاهش 0.5 درصد رشد اقتصادی جهان شود.

این در شرایطی است که استیون منوچین وزیر دارایی آمریکا در سخنانی گفته است که ایالات متحده به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان هنوز هیچ تاثیر کلانی را از تعرفه های تجاری احساس نکرده است.

جنگ تجاری بین آمریکا و چین طی ماه های اخیر تشدید شده و دو طرف اخیرا بیش از 34 میلیارد دلار تعرفه علیه واردات یکدیگر اعمال کرده اند. منوچین در نشست گروه 20 سعی خواهد کرد تا متحدان آمریکا را برای اتخاذ مواضع سختگیرانه علیه چین متحد کند ولی بعید به نظر می رسد با توجه به اعمال تعرفه های سنگین آمریکا علیه اروپا کانادا و مکزیک ، این کشورها تمایلی برای همکاری با واشنگتن داشته باشند.

نشست قبلی وزرای دارایی گروه 20 که اواخر مارس برگزار شد، بدون دستیابی به یک توافقنامه روشن و قاطع درباره سیاست تجاری پایان یافته بود.

وزیر دارایی آلمان پیش از شرکت در این نشست نسبت به دستیابی به توافق نهایی درباره سیاست های تجاری در عرصه بین المللی ابراز تردید کرده است.

منوچین در عین حال گفته است که کسب و کارهای کوچک احتمالا با تبعات منفی تعرفه های تجاری روبرو خواهند شد و دولت آمریکا به دقت اوضاع را زیر نظر دارد و به دنبال یافتن راهکارهایی برای کمک به کشاورزان خسارت دیده آمریکایی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد