اونس طلا2232.37
مظنه14,417,000
18 گرم3,328,100
ارزش سکه32,481,501
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
تحلیلگر موسسه استیت استریت گلوبال: 7/8

نگرانی نسبت به رکود اقتصادی جهان تقاضای طلا را افزایش خواهد داد

سایت طلا : تحلیلگر برجسته موسسه استیت استریت گلوبال تاکید کرد که افت قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت ادامه خواهد یافت.

به گزارش کیتکو نیوز، جورج میلینگ استنلی در سخنانی گفت: ادامه روند صعودی ارزش دلار آمریکا موجب خواهد شد تا قیمت طلا در کوتاه مدت با کاهش بیشتری روبرو شود ولی این روند نزولی موقتی و زودگذر است.

بر اساس این گزارش وی افزود: سرمایه گذاران بازار طلا باید به نیروهای ساختاری بلندمدت توجه کنند به خصوص تهدیدات ناشی از رکود اقتصادی جهان.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی در مصاحبه با کیتکو نیوز اظهار داشت: من روند نوسانات قیمت طلا در شرایط کنونی را درک نمی کنم چرا که بازار ظاهرا نسبت به مسائل مهم اقتصادی در عرصه جهانی بی توجهی می کند.

اظهارات استنلی در شرایطی است که روند نزولی قیمت طلا همچنان ادامه دارد و پیش بینی می شود قیمت هر اونس به زودی به کمتر از 1200 دلار برسد.

قیمت طلا از اواسط آوریل تاکنون بیش از 10 درصد کاهش یافته است. وی افزود: افزایش تورم و شرایط فعلی اقتصادی به هیچ وجه افت تقاضای طلا را توجیه نمی کند. از سوی دیگر تهدید ناشی از رکود اقتصادی به شدت جدی شده ولی سرمایه گذاران توجهی به این مساله مهم ندارند.

استنلی افزود: گرچه فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را افزایش داده ولی رشد تورم موجب شده است تا نرخ بهره واقعی با کاهش روبرو شود. پیش بینی من این است که در صورت وقوع رکود اقتصادی در عرصه جهانی، تقاضای سرمایه گذاری برای طلا با رشد فزاینده ای روبرو خواهد شد.

علی رغم این اظهارات تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که میزان ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری بزرگ جهان با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

شورای جهانی طلا در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که تقاضای طلا در شش ماه دوم 2018 میلادی با افزایش روبرو خواهد شد.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و تنش های تجاری در عرصه بین المللی قرار خواهد داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد