اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
وزیر دارایی آمریکا: 176

ترامپ تصمیمی برای دخالت در بازار ارز ندارد

سایت طلا : پس از اظهارات جنجالی رئیس جمهور آمریکا علیه سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو، اکنون وزیر دارایی ایالات متحده سعی کرده است تا اظهارات ترامپ را تعدیل کند.

به گزارش رویترز، استیون منوچین وزیر دارایی آمریکا در واکنش به اظهارات ترامپ تاکید کرد: رئیس جمهور ایالات متحده قصد دخالت و تاثیر گذاری بر بازار ارز را ندارد.

بر اساس این گزارش ترامپ اخیرا بارها از سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو انتقاد کرده و افزایش نرخ بهره و تقویت ارزش دلار را به ضرر منافع اقتصادی این کشور دانسته است.

بر اساس این گزارش منوچین که برای شرکت در نشست وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی گروه 20 به آرژانتین سفر کرده است، در ادامه افزود: هم من و هم ترامپ به طور کامل از استقلال فدرال رزرو آمریکا حمایت می کنیم.

اظهارات ترامپ علیه سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا به شدت استقلال فدرال رزرو را با تهدید روبرو کرده است.

ترامپ با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: چین اتحادیه اروپا و سایر کشورها در نرخ ارز خود دستکاری کرده و نرخ بهره را پایین آورده اند و این در شرایطی است که آمریکا در حال افزایش نرخ بهره و تقویت ارزش دلار است. این مساله به ضرر قدرت رقابت اقتصادی و تجاری آمریکا خواهد بود.

اظهارات ترامپ موجب کاهش ارزش دلار آمریکا و تقویت قیمت جهانی کالاهای راهبردی به خصوص طلا شده است.

گرچه به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا نهادی مستقل است و اظهارات ترامپ تاثیری بر سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا ندارد ولی به اظهارات ترامپ سرآغاز یک سیاست گسترده تر برای کاهش ارزش دلار و کمک به توسعه صادرات ایالات متحده خواهد بود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد