اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
143

کاهش 19 تنی ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان

سایت طلا : تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که میزان ذخایر طلای صندوق های ئی تی اف جهان طی ماه جولای با افت 19 تن روبرو شده است.

به گزارش اسکراپ رجیستر، جدیدترین آمارهای کامرز بانک آلمان حاکی است که میزان خروج طلا از صندوق های سرمایه گذاری ئی تی اف در ماه جولای به بیش از 19 تن رسیده است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روند نزولی قیمت طلا تحت تاثیر تقویت ارزش دلار آمریکا ادامه خواهد یافت و این مساله موجب کاهش بیشتر ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری جهان خواهد شد.

تشدید نگرانی ها نسبت به جنگ تجاری آمریکا با شرکای اقتصادی اش تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته است. از ماه ژوئن تاکنون روند نزولی ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری جهان تشدید شده است.

تنها طی روز پنجشنبه میزان ذخایر طلای صندوق های ئی تی اف با کاهش 5.7 تن روبرو شده است. اینکه چرا قیمت طلا تحت تاثیر تنش های سیاسی و تجاری در سطح بین المللی با افزایش روبرو نشده و حتی با کاهش شدیدی نیز همراه بوده است به یک پازل بزرگ تبدیل شده است.

تحلیلگران اقتصادی کامرز بانک بر این باورند که قیمت جهانی طلا در شرایط کنونی کمتر از حد واقعی آن است و احتمالا قیمت این فلز گرانبها در شش ماه دوم امسال با افزایش روبرو خواهد شد.

وضعیت سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص آمریکا و اروپا و نگرانی های مربوط به برگزیت نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد