اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
140

بانک های مرکزی جهان به خرید طلا در ماه ژوئن ادامه دادند

سایت طلا : تازه ترین آمارهای استاندارد چارترد بانک نشان می دهد که بانک های مرکزی جهان طی ماه می نیز به خرید طلا ادامه داده اند.

به گزارش اسکراپ رجیستر، ادامه روند نزولی قیمت جهانی طلا در ماه می مانعی برای خرید این فلز گرانبها از سوی بانک های مرکزی جهان نبوده و این افت قیمت موجب شده است تا تقاضای فیزیکی در بازار هند نیز با افزایش روبرو شود.

بر اساس این گزارش بانک استاندارد چارترد اعلام کرده است که افزایش ارزش دلار آمریکا عامل اصلی کاهش قیمت طلا در هفته های اخیر بوده است. تشدید نگرانی های سیاسی در ترکیه نیز موجب افزایش تقاضای طلا در این کشور شده است.

به نظر می رسد در شرایطی که تقاضای سرمایه گذاری برای طلا با کاهش روبرو شده، تقاضای فیزیکی رشد نسبی را تجربه کرده است.

واردات طلای هند در ماه می با رشد 36 درصدی نسبت به آوریل روبرو شده است. البته واردات طلای هند نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد افت داشته است.

آمارهای صندوق بین المللی پول نشان می دهد که بانک های مرکزی جهان همچنان به خرید طلا طی ماه گذشته ادامه داده اند. روسیه بزرگترین خریدار طلا بوده و 18.4 تن به ذخایر طلای خود افزوده است.

ذخایر طلای بانک مرکزی روسیه از ابتدای امسال تاکنون بیش از 89.5 تن افزایش یافته است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، روند نوسانات ارزش دلار آمریکا و تنش های تجاری در عرصه بین المللی و همین طور سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان می تواند تاثیر مهمی بر قیمت جهانی طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد