اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

التهاب بازار خودرو‌های خارجی کاهش می‌یابد

با تصمیم رئیس جمهور و ابلاغ نامه وزیر صنعت به وزیر اقتصاد انتظار می‌رود در آینده نزدیک با عرضه و تسهیل آزادسازی خودرو‌های در گمرک مانده، افزون بر تنظیم بازار خودرو‌های خارجی قیمت‌های کاذب در این حوزه نیز قدری تعدیل شود.

میثم رضایی با اشاره به دستور ریاست جمهوری مبنی بر ترخیص هرچه سریعتر تمامی اموال باقیمانده در گمرکات کشور به وزیر کشور، گفت: سیاست اخیر دولت در راستای تخیله گمرکات از کالا‌هایی که به طور قانونی به داخل کشور آمده اند، اما در گیر و دار بخشنامه‌های دولتی وارد سرزمین اصلی و بازار نشده اند، اگرچه تصمیمی دیرهنگام است، اما بدون شک اثرات مثبتی در بازار خواهد داشت.


وی در ادامه افزود: تاکید وزیر صنعت خطاب به وزیر اقتصاد در خصوص تسریع در انجام این فعالیت که منجر به ترخیص خودرو‌ها و همچنین تحویل این کالا‌ها به مشتریان خواهد شد، بدون شک تعدیل قیمت‌ها در بازار و تنظیم عرضه و تقاضا را در پی خواهد داشت. چرا که در این میان شرکت‌های واردکننده بسیاری از ماه‌های پیش تعهدات عمل نشده‌ای در قبال مشتریان داشتند که با این تصمیم می‌توانند به تعهدات شان عمل کنند.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو تاکید کرد: بر این اساس خودرو‌های ثبت سفارش شده و دارای قبض انبار در گمرکات کشور که عدم ترخیص آن موجب بروز مشکلات بسیاری برای شرکت‌های واردکننده خوردو و مشتریان شان شده بود به زودی از گمرکات کشور آزاد و به دست مشتریان خواهد رسید.

رضایی در مورد اثرات این تصمیم در کوتاه مدت نیز گفت: به نظر می‌رسد با تصمیم اخیر رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت در آینده نزدیک با افزایش عرضه خودرو به بازار و تزریق خودرو‌های درگمرک مانده به بازار شاهد تنظیم قیمت‌ها و همچنین ایفای تعهدات شرکت‌های واردکننده به مشتریان شان باشیم.

وی عنوان کرد: بر این اساس افزایش مدت زمان ترخیص خودرو‌های ثبت سفارش شده و دارای قبض انبار در گمرک به ۶ ماه نیز یکی از سیاست‌های تیم اقتصادی دولت در همین راستا است که بدون شک موجب تحویل خودرو‌های از پیش تعهد شده به مشتریان و ساماندهی بیشتر بازار خودرو‌های خارجی خواهد شد.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در انتها گفت: دستور رئیس جمهور در خصوص ترخیص محصولات و کالا‌های در گمرک مانده با هدف تنظیم بازار و همچنین متوازن سازی عرضه و تقاضا در بازار‌های مختلف به خصوص بازار خودرو‌های خارجی بوده است که طبق اطلاعات موجود در آینده نزدیک انجام خواهد گرفت.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد