اونس طلا2213.3
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

کم مصرف‌ترین خودرو‌های شهری کدامند؟ + تصاویر

در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین خودروهای موجود برای ترددهای شهری و پر ترافیک در بازار داخلی کشور بپردازیم و با نگاهی کلی به آن‌ها، جزئیات مصرف هر یک را بیان خواهیم کرد.

بی تردید، همواره مصرف سوخت خودروها در انواع مدل‌ها و رده‌های قیمتی، پارامتری مهم برای انتخاب از سوی مشتریان و خریداران بوده و این موضوع با توجه به گرانی روز افزون سوخت‌های فسیلی و ترافیک شهرها، مشکلی بسیار بزرگ است. در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین خودروهای موجود برای ترددهای شهری و پر ترافیک در بازار داخلی کشور بپردازیم و با نگاهی کلی به آن‌ها، جزئیات مصرف هر یک را بیان خواهیم کرد.

۱- ام وی ام ۱۱۰ جدید

یکی از خودروهایی که نام آن به عنوان اتومبیلی بسیار کم مصرف در بازار داخلی کشور و برای ترددهای درون شهری در این لیست دیده می‌شود، ام وی ام ۱۱۰ جدید نام دارد. این مدل با توجه به جثه کوچک خود و پیشرانه‌ای یک لیتری، دارای مصرفی برابر با ۵.۱ لیتر بنزین در صد کیلومتر مسیر شهری بوده که این عدد با توجه به کیفیت بنزین ارائه شده در ایران، بسیار خوب و قابل قبول است.

(لازم به یاداوریست که ام وی ام ۱۱۰ جدید از یک پیشرانه سه سیلندر ۱۲ سوپاپ با حجمی برابر با ۱ لیتر بهره می‌برد و قدرت این موتور برابر ۹۸ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۹۳ نیوتن متر اعلام شده است)

۲-میتسوبیشی میراژ

یکی دیگر از خودروهای موجود در این لیست که به عنوان مدلی بسیار کم مصرف از آن یاد می‌شود، میتسوبیشی میراژ نام دارد. میراژ یک خودرو هاچ بک کوچک شهری بوده و از طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر تا جهان برخوردار است. این مدل دارای یک پیشرانه سه سیلندر ۱۲ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۲ لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۷۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۰۰ نیوتن متر بوده و مصرف سوخت میراژ در هر صدکیلومتر مسیر شهری و پر ترافیک، برابر با ۶.۲ الی ۶.۴ لیتر بنزین اعلام شده است.

۳-کیا پیکانتو

از دیگر خودروهایی که می‌توان به عنوان یک اتومبیل کم مصرف برای ترددهای شهری و مسیرهای پر ترافیک از آن یاد کرد، کیا پیکانتو نام دارد. این خودرو نیز یک هاچ بک کوچک شهری بوده که از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر ۱.۲ لیتر بهره می‌برد و این موتور می‌تواند قدرتی برابر با ۸۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۲۱ نیوتن متر است. کیا پیکانتو در هر صدکیلومتر مسیر شهری و پر ترافیک، دارای مصرفی برابر با ۶.۵ الی ۶.۶ لیتر بنزین است.

۴-هیوندای i10

از دیگر خودروهای کره‌ای موجود در این لیست که می‌توان به عنوان یک خودرو کم مصرف در مسیرهای شهری از آن یاد کرد، هیوندای i10 نام دارد. در واقع، i10 نیز یک هاچ بک کوچک شهری بوده و همانند کیا پیکانتو، از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۲ لیتر بهره می‌برد که قدرت تولیدی این موتور برابر با ۸۵ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۱۲۱ نیوتن متر است. مصرف سوخت هیوندای i10 در هر صدکیلومتر مسیر شهری و پر ترافیک، برابر با ۶.۴ لیتر بنزین اعلام شده است.

۵-پژو 206 تیپ 2

یکی دیگر از خودروهای موجود در این لیست، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نام دارد. این مدل توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید و عرضه می‌شود و به عنوان یک اتومبیل کم مصرف و اقتصادی، از محبوبیت زیادی در بازار داخلی کشور برخوردار است. در این رابطه باید گفت که ۲۰۶ تیپ ۲ از یک پیشرانه چهار سیلندر ۸ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۴ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید ۷۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۱۸ نیوتن متر است. مصرف سوخت ۲۰۶ تیپ ۲ در هر صدکیلومتر مسیر شهری و پر ترافیک، برابر با ۸.۱ الی ۸.۳ لیتر بنزین اعلام شده است.

۶-برلیانس H320

یکی دیگر از محصولات مونتاژی در داخل کشور که نام آن در این لیست به چشم می‌خورد، برلیانس H320 نام دارد. در واقع، این خودرو یک هاچ بک شهری بوده که توسط شرکت پارس خودرو مونتاژ و عرضه می‌شود و از دو نوع پیشرانه ۱.۵ و ۱.۶۵ لیتری بهره می‌برد که در نمونه اول، مصرف سوخت برلیانس H320 در هر صدکیلومتر مسیر شهری و پر ترافیک، برابر با ۷.۷ الی ۸.۰ لیتر بنزین اعلام شده است.

۷- مزدا ۲

از دیگر خودروهای موجود در این لیست که می‌توان به عنوان یک اتومبیل کم مصرف از آن یاد کرد، مزدا ۲ نام دارد. در این رابطه، باید گفت که مزدا ۲ توسط گروه خودروسازی بهمن به بازار داخلی کشور عرضه شد و یک هاچ بک کوچک شهری است. این مدل دارای یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۵ لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۰۲ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۳۵ نیوتن متر است و مصرف سوخت آن در هر صدکیلومتر مسیر شهری، برابر با ۷.۹ الی ۸.۱ لیتر بنزین اعلام شده است.

۸- بی وای دی F3

از دیگر خودروهای چینی موجود در این لیست که به تازگی وارد بازار خودرویی ایران شده است، بی وای دی F3 نام دارد. این اتومبیل یک سدان اقتصادی بوده که توسط شرکت کارمانیا (نماینده رسمی بی وای دی چین در ایران) مونتاژ و عرضه می‌شود و دارای یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۵ لیتر بوده که این موتور قادر به تولید ۱۰۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۵ نیوتن متر است. مصرف سوخت F3 در هر صدکیلومتر مسیر شهری و پر ترافیک، برابر با ۷.۹ الی ۸.۱ لیتر بنزین اعلام شده است.

۹- ام جی ۳

سرانجام، آخرین خودرویی که در این لیست حضور داشته و به عنوان یک اتومبیل کم مصرف از آن یاد شده است، ام جی ۳ نام دارد. در این رابطه، باید گفت که ام جی ۳ یک خودرو هاچ بک کوچک شهری بوده و از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۵ لیتری بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۰۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۳۵ نیوتن متر است. مصرف سوخت ام چی ۳ در هر صدکیلومتر مسیر شهری و پر ترافیک برابر با ۷.۱ الی ۷.۳ لیتر بنزین اعلام شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد