اونس طلا2153.69
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۷/۰۴/۱۴

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۵۶ سنت کاهش به ۷۷ دلار و ۶۸ سنت رسید.

پس از آنکه ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی جدید از اوپک خواست قیمت نفت را کاهش دهد، قیمت نفت امروز با کاهش مواجه بود.

افزایش تنش های تجاری بین واشنگتن و پکن نیز بر بازارهای جهان سایه افکنده و چین هشدار داده که ممکن است در زمانی که هنوز دقیقا مشخص نشده تعرفه هایی را علیه کالاهای آمریکایی به اجرا بگذارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 56 سنت کاهش به 77 دلار و 68 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با 29 سنت افت به 73 دلار و 85 سنت رسید.

ترامپ روز چهارشنبه اوپک را متهم کرد که عامل اصلی افزایش قیمت نفت است. وی در حساب توئیتر شخصی خود نوشت: «انحصار اوپک در بازار به ما یادآوری می کند که قیمت بنزین بالا رفته و آنها کار چندانی برای کمک (به کاهش قیمت ها) انجام نمی دهند... در حالی که آمریکا در ازای دلارهای بسیار کم به بسیاری از اعضای اوپک کمک می کند، آنها قیمت ها را بالا می برند... این کمک ها باید یک جاده دو طرفه باشد.» وی در پایان توئیت خود نوشت: «همین الان قیمت ها را کاهش دهید.»

این در حالی است که عامل اصلی رشد قیمت ها در طی هفته های اخیر، اعلام دولت آمریکا مبنی بر تحریم صادرات نفت ایران بوده است.

بانک ملی استرالیا در یادداشتی نوشت: «یک عامل کلیدی افزایش قیمت ها توافق اوپک و روسیه برای کاهش تولید نفت بوده ضمن اینکه کاهش شدید تولید نفت ونزوئلا و تصمیم دولت آمریکا برای خروج از برجام نیز از عوامل دیگر رشد قیمت نفت بوده است.»

اوپک و روسیه در ماه ژوئن اعلام کردند تمایل دارند برای پاسخگویی به نگرانی های بازار در مورد کمبود عرضه به دلیل اختلالات برنامه ریزی نشده در تولید ونزوئلا و لیبی و احتمال کاهش صادرات نفت ایران، تولید نفت را افزایش دهند.

اما به رغم این اقدامات، بانک گلدمن ساکس آمریکا گفته، بازار در نیمه دوم سال «همچنان با کمبود عرضه مواجه خواهد بود.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد