اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش ۱۲۰۰ واحدی نماگر بازار سهام

معاملات تالار شیشه ای روز جاری با رشد ۱۲۴۳ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۱۰۹ هزار و ۹۳۷ واحد به پایان رسید.

روند پُر نوسان بازار سهام همچنان ادامه دارد به طوری که بعد از ریزش روز گذشته تالار شیشه ای امروز این بازار با افزایش شاخص ها همراه شد تا نشان دهد بورس همانند گذشته در یک مسیر نامتعادل قرار گرفته است.

تحرک شاخص ها

بر اساس این گزارش، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش یک هزار و ۲۴۳ واحدی به رقم ۱۰۹ هزار و ۹۳۷ واحد، شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۶۴ واحدی به ۱۸ هزار و ۶۲۵ واحد، شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش یک هزار و ۴۵۰ واحدی به رقم ۱۲۰ هزار و ۷۹۲ واحد، شاخص بازار اول با افزایش یک هزار و ۴۳ واحدی به رقم ۸۰ هزار و ۴۹۰ واحد و شاخص بازار دوم با افزایش یک هزار و ۸۲۲ واحدی به ۲۲۱ هزار و ۳۵۰ واحد رسید.

تاثیر نمادها

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با ۲۱۴ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۱۳ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۱۱۴ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردن و در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی جم با ۳۸ واحد، پتروشیمی جم با ۳۳ واحد و پتروشیمی پردیس با ۲۶واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

از سویی دیگر، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۲۶۲ میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۹۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۵ هزار و ۵۵۶ نوبت داد و ستد بود.

توقف و بازگشایی نمادها

همچنین طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «مجتمع صنعتی آرتاویل تایر، فولاد خراسان و حق تقدم خرید سهام آن، صنایع شیمیایی فارس، ایران یاسا تایر و راور، بیمه پارسیان، ‌ توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی آرین توسکا، فولاد هرمزگان جنوب، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتمادگستر، بیمه اتکایی ایرانیان، تولید محور خودرو، گروه مپنا و قراردادهای آتی آن و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری ایران» ارقام از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر، ‌ حق تقدم خرید سهام شیشه ‌سازی مینا، مجتمع صنایع و معادن احیا سپاهان، ایران ارقام، شیرین دارو، حق تقدم خرید سهام ویتانا، حق تقدم استفاده نشده بیمه سرمد، اوراق مرابحه شرکت صنعت غذایی کوروش، شرکت‌های کاشی پارس، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، ‌سیمان سپاهان، حق تقدم خرید سهام فنرسازی خاور و فراورده‌های سیمان شرق» بازگشایی شدند.

معاملات درون گروهی

نگاهی به آمارهای منتشر شده نشان می دهد: ‌ امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، ۵۰ میلیون سهم بانک تجارت به ارزش ۳ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. در سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی نیز ۲۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان با معاملات درون گروهی روبرو بود کمتر از ۱۵ میلیون سهم بیمه نوین به ارزش کمتر از ۱.۵ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد.

افزون بر این ۱۲ میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده تجمیع شد و ۱۱ میلیون سهم آهنگری تراکتورسازی ایران به ارزش کمتر از ۵ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد؛ همچنین بیش از ۹ میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش بیش از ۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامدار عمده روبرو شد.

براساس این گزارش، ‌ امروز بازار سهام در حالی با معاملاتی کم حجم در اغلب نماندهای معاملاتی روبرو بود که به مدد حقوقی‌ها و همچنین اقبال برای جمع‌آوری سهام شرکت‌های معدنی و فولادی، بازار سهام شاهد سبزپوش شدن دسته‌جمعی نماگرهای منتخب خود بود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد