اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت سکه افزایش یافت/ بازار قابل پیش‌بینی نیست

علیرغم کاهش قیمت جهانی طلا و همچنین کاهش تقاضا و کاهش قیمت ارز در روزهای اخیر، قیمت سکه به کمتر دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود اما از دیروز با توجه به افزایش تقاضای مجدد و همچنین قیمت ارز، قیمت طلا و سکه رو به افزایش گذاشت؛ به طوری که امروز قیمت سکه به بالای سه میلیون تومان هم رسیده است.

عضو اتحادیه طلا و جواهر - با بیان اینکه در حال حاضر قیمت فروش سکه به سه میلیون تومان رسیده است گفت: تمام قطعات سکه و طلای ۱۸ عیار به نسبت دیروز با افزایش قیمت مواجه شده‌اند. در حال حاضر سکه تمام طرح جدید سه میلیون تومان، سکه تمام طرح قدیم دو میلیون و ۹۲۰ هزار تومان است. نیم سکه یک میلیون و ۴۴۵ هزار تومان و ربع سکه ۷۷۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

به گفته وی، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۴۳ هزار تومان، هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۵۳ هزار تومان و هر مثقال طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان قیمت دارد. همچنین سکه‌های یک گرمی هم ۴۲۰ هزار تومان فروخته می شوند.

این عضو اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر درباره علت افزایش تقاضای طلا و سکه توضیح داد: بانک مرکزی فعلا عرضه سکه ندارد و عرضه و تقاضا و معاملات با توجه به سکه‌های موجود در بازار انجام می‌شود. وضعیت طلا و سکه تحت تاثیر واگذاری سکه‌ها قرار گرفته و همین موضوع باعث شده بازار با افزایش تقاضا مواجه شود.

کشتی‌آرای افزود: با توجه به طرحی که درباره واگذاری سکه‌ها در حال بررسی و اقدام است مبنی بر اینکه به کسانی که تعداد زیادی سکه ثبت‌نام کردند ۱۰ قطعه سکه داده شود، تقاضا برای خرید فیزیکی سکه افزایش پیدا کرده است.

وی در پاسخ به چگونگی روند قیمت طلا و سکه در روزهای آینده گفت: عواملا متعددی روی قیمت تاثیرگذار است و با توجه به قیمت ارز و عرضه و تقاضا این مباحث قابل پیش‌بینی نیست. به همین دلیل هم حتی برای یک ساعت آینده نمی‌توان قیمت سکه و طلا را پیش‌بینی کرد. اما با توجه به افزایش قیمت طلا و سکه به مردم توصیه می‌کنیم از واحدهایی داد و ستد کنند که دارای مجوز باشند و از خرید طلا و سکه از واحدهای غیرمجاز خودداری کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد