اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
52

تحلیل بلومبرگ از عوامل کاهش رشد و رونق اقتصادی چین

سایت طلا : تازه ترین تحلیل بلومبرگ نشان می دهد که تشدید تنش های تجاری با آمریکا و ضعف رشد اعتبارات عوامل اصلی کاهش رشد اقتصادی چین به شمار می رود.

به گزارش بلومبرگ، تازه ترین آمارها نشان می دهد که رشد و رونق اقتصادی چین طی ماه های اخیر با کاهش نسبی روبرو شده است. دومین اقتصاد بزرگ جهان در حالی اوضاع مساعدی ندارد که تنش های تجاری با آمریکا به شدت بالا گرفته است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بلومبرگ بر این باورند که تنش های تجاری آمریکا و چین تاثیر منفی زیادی بر رشد اقتصادی چین داشته است. این در شرایطی است که آمریکا برای اعمال تعرفه های جدید در اوایل ماه جولای آماده می شود.

از سوی دیگر کاهش شدید رشد اعتبارات نیز فشار زیادی را رشد اقتصادی چین وارد کرده است. تلاش های دولت چین برای مقابله با ریسک مالی از یک سو و تشدید تنش های تجاری با آمریکا، تاثیر منفی زیادی بر رشد اقتصادی این کشور داشته است. این مساله به ضرر اعتماد شرکت های چینی و ارزش سهام در بازار بورس بوده است.

تحلیلگران اقتصادی پیش بینی می کنند که شاخص فعالیت های صنعتی و خدماتی چین طی ماه های آینده با کاهش چشمگیری روبرو خواهد شد.

بعید به نظر می رسد که اختلافات و تنش های تجاری آمریکا و چین طی ماه های آینده کاهش یابد و این مساله می تواند به ضرر صادرات و مبادلات تجاری چین تمام شود.

البته مقام های ارشد چینی طی سال های اخیر اصلاحات اقتصادی زیادی را اجرا کرده و سعی نموده اند تا وابستگی رشد اقتصادی این کشور به صادرات را تا حدی کاهش دهند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد