اونس طلا2192.93
مظنه14,191,000
18 گرم3,276,000
ارزش سکه31,972,323
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بی‌اعتنایی هند به درخواست آمریکا برای توقف واردات نفت ایران

هند که یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران به شمار می‌رود، بعید است به درخواست‌های آمریکا برای کاهش واردات نفت از ایران به صفر عمل کند.

به نقل از ""سی ان ان مانی، هند اعلام کرد تحریم‌های آمریکا را که تهدید کرده علیه کشورهایی که پس از چهارم نوامبر به خرید نفت ایران ادامه‌ می‌دهند، وضع خواهد کرد به رسمیت نمی‌شناسد.

سونجای سوتهیر، یکی از مقامات وزارت نفت هند در پاسخ به این سوال که آیا هند واردات نفت خود از ایران را کاهش خواهد داد؟ به "سی ان ان مانی" گفت‌: هند تحریم‌های یک جانبه را به رسمیت نمی شناسد و تنها تحریم‌هایی را رعایت می‌کند که از سوی سازمان ملل متحد تصویب شده‌اند.

یک مقام بلند پایه وزارت امور خارجه آمریکا سه‌شنبه هفته‌ جاری اعلام کرد: آمریکا از خریداران نفت ایران درخواست کرده وارداتشان از این کشور را تا چهارم نوامبر که تحریم‌های آمریکا علیه تهران به اجرا گذاشته خواهند شد، به صفر برسانند. این خواسته منعکس کننده موضع شدیدا خصمانه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا پس از تصمیم برای خروج از توافق هسته‌ای بین‌المللی با ایران است.

طبق آمار دولت هند، ایران پس از عراق و عربستان سعودی سومین تامین کننده بزرگ نفت هند است و هند نفت ایران را بیش از هر کشور دیگری به جز چین خریداری می‌کند.

تحلیلگران می‌گویند بعید است دولت هند به خواسته آمریکا عمل کند. این تحلیلگران بر آورد می‌کنند که هند در حال‌ حاضر حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز نفت از ایران خریداری می‌کند که منبع استراتژیک و مهمی برای تامین تقاضای رو به رشد هند برای انرژی به شمار می‌رود.

پالایشگاه‌های دولتی هند احتمالا به واردات نفت ایران ادامه‌ می‌دهند.

مقامات آمریکایی و هندی در حال‌ حاضر برای مذاکره به منظور حل اختلافات تجاری فزاینده که به دنبال تصمیم دولت ترامپ برای وضع تعرفه علیه صادرات فولاد و آلومینیوم هند ایجاد شده است، در دهلی نو دیدار می‌کنند. هند وعده داده از چهارم اوت با اعمال تعرفه روی ۲۹ کالای آمریکایی، تعرفه‌های ترامپ را تلافی کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد