اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ترخیص 4500 خودرو ثبت سفارش شده غیرقانونی در گمرک متوقف شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: عملیات ترخیص چهار هزار و 500 خودرو از مجموع 6 هزار و 481 خودرو ثبت سفارش شده غیر قانونی در گمرکات متوقف شد و پرونده بقیه خودروهای مشمول در پرونده که بیش از یک هزار و 900 دستگاه بوده در حال پیگیری است‌.

وزارت صنعت، معدن و تجارت، مرکز حراست این وزارتخانه درباره انتشار اخباری مبنی بر پرونده ثبت سفارش های غیرقانونی نامتعارف، در اطلاعیه ای اعلام کرد: این مرکز برپایه وظیفه ذاتی خود و رصدهای لازم از زیرمجموعه های وزارتخانه بدون دریافت گزارشی از دیگر مراکز نظارتی نسبت به کشف تخلف در ثبت سفارش خودرو از روش های غیرقانونی اقدام و پس از بررسی های قانونی و تخصصی اطلاعات به دست آمده، برای جلوگیری از سودجویی افراد دخیل در پرونده، در زمان مشخص، پیگیری و مکاتبه با گمرک جمهوری اسلامی ایران، سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت اطلاعات و دیگر مراکز مرتبط انجام و منجر به توقف ادامه عملیات و ترخیص چهار هزار و 500 خودرو از مجموع 6 هزار و 481 خودرو از گمرکات شد.
مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: برای دیگر خودروهای باقیمانده مشمول در پرونده که افزون بر یک هزار و 900 دستگاه بوده، پیگیری های لازم برای شناسایی افراد دخیل در پرونده از طریق شناسه های سیستمی و آدرس های اینترنتی در حال انجام و در پرونده ای که به همین منظور در مجتمع قضایی قاچاق کالا و ارز تشکیل شده، انجام خواهد شد.
این مرکز با استقبال از حساسیت رسانه ها و افراد دلسوز، تاکید کرد: باید توجه داشت در این میان مصاحبه هایی انجام می شود که با هدف منصرف کردن این مرکز، از ادامه پیگیری است، اما اطمینان می دهیم مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت پرونده را تا روشن شدن ابعاد و افراد آن تا آخر پیگیری خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان توسعه تجارت چندی پیش اعلام کرد پس از توقف ثبت سفارش واردات خودرو، برخی تخلف ها صورت گرفته و برای روشن شدن این موضوع پرونده آنها به دستگاه های ذیربط امنیتی قضایی ارسال شده است.
«مجتبی خسروتاج» افزود: با وجود آنکه تیرماه پارسال بارها اعلام شد ثبت سفارش واردات متوقف شده، اما خودروهایی از مسیر گمرک ها ترخیص شد که ثبت سفارش آنها بعد از تاریخ اعلامی بود.
این مسئول تاکید کرد: «به طور قطع در این باره تخلف صورت گرفته است».
«این اشکال هم می تواند در سیستم و هم در افرادی باشد که در ارتباط با ثبت سفارش بودند اما وقتی موضوع را با شرکت های واردکننده در میان می گذاریم، می گویند کارمندان ما ثبت سفارش کرده اند و ما از آن بی خبریم».

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد