اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
7/8

رئیس صندوق بین المللی پول: تحریم های آمریکا علیه ایران، خطر بزرگی برای رشد اقتصادی منطقه یورو است

سایت طلا : رئیس صندوق بین المللی پول بر این باور است که خطرات بزرگی از جمله تحریم های آمریکا علیه ایران و روسیه ، رشد اقتصادی منطقه یورو را تهدید می کند.

به گزارش رویترز، کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول در تازه ترین اظهارات خود در کنفرانس خبری در لوکزامبورگ تاکید کرد: صندوق بین المللی پول احتمالا در پیش بینی خود درباره رشد اقتصادی منطقه یورو بازنگری خواهد کرد، آن هم با توجه به ریسک های بیشتری که کشورهای عضو یورو از سوی تجارت، مذاکرات بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا و نوسانات بازار ناشی از اوضاع مالی ایتالیا و سایر کشورها با آن روبرو شده است.

وی در ادامه افزود: صندوق بین المللی پول احتمالا در گزارش مربوط به پیش بینی اقتصاد جهانی که قرار است در ماه جولای منتشر شود، پیش بینی خود درباره رشد اقتصادی منطقه یورو را کاهش خواهد داد ولی من انتظار کاهش شدید رشد اقتصادی منطقه یورو را ندارم.

وی اظهار داشت: ما پیش بینی های خود درباره رشد اقتصادی منطقه یورو را به روز رسانی خواهیم کرد ولی این بازنگری و به روز رسانی چندان زیاد و چشمگیر نخواهد بود. سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا توانسته است تا حدی مانع از کاهش شدید رشد اقتصادی منطقه یورو شود.

لاگارد گفت: مهمترین دلایلی که صندوق بین المللی پول قصد دارد در پیش بینی خود درباره رشد اقتصادی منطقه یورو بازنگری کند شامل خطرات ناشی از جنگ تجاری جهان، مذاکرات برگزیت و واکنش مایوس کننده بازارهای بین المللی نسبت به شرایط مالی و بدهی ایتالیا و سایر کشورهای حوزه یورو است.

وی افزود: تنش های تجاری که با افزایش تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد از سوی ایالات متحده جرقه آن زده شده است، نخستین دلیل نگرانی است که می تواند موجب تشدید منازعات آتی شود. تحریم های آمریکا علیه ایران و روسیه نیز می تواند خطر بزرگی برای اقتصاد منطقه یورو باشد.برگزیت دومین ریسک بزرگ برای رشد اقتصادی منطقه یورو است. مذاکرات برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا پیشرفت مناسبی نداشته است. سومین خطر برای رشد منطقه یورو نیز ناشی از ایتالیا و سایر کشورهای عضو یورو است که با بحران مالی و بدهی روبرو هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد