اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
بانک گلدمن ساش: 177

تهدید تجاری ترامپ علیه چین یک تاکتیک مذاکراتی خطرناک است

سایت طلا : رئیس بانک گلدمن ساش آمریکا ضمن انتقاد از سیاست های تجاری واشنگتن ، تهدیدات تجاری دونالد ترامپ علیه چین را یک تاکتیک مذاکراتی بسیار خطرناک توصیف کرده است.

به گزارش رویترز ، لیود بلانکفین رئیس بانک گلدمن ساش تاکید کرد: تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تشدید جنگ تجاری با چین یک تاکتیک مذاکراتی خطرناک است که می تواند تبعات منفی گسترده ای به همراه داشته باشد.

بر اساس این گزارش وی افزود: سیاست های تجاری کاخ سفید بر مبنای اقدامات تلافی جویانه است. هنوز مشخص نیست که آیا دولت آمریکا قصد دارد راهبردی شبیه کره شمالی را برای مقابله با چین اتخاذ کند یا نه. شاید دولت ترامپ یک بسته خودکشی را برای رویارویی با چین آماده کرده است. اتخاذ چنین سیاست هایی در نهایت موجب فروپاشی اقتصادها خواهد شد.

چین تهدید داده است که در صورت اتخاذ تعرفه 10 درصدی از سوی دولت ترامپ علیه 200 میلیارد دلار از واردات این کشور، تدابیر تلافی جویانه ای را اتخاذ خواهد کرد. این تعرفه ها قرار است از ماه جولای اجرا شود.

جنگ لفظی مقام های ارشد آمریکایی و چینی طی روزهای اخیر بار دیگر تشدید شده است. این مساله موجب کاهش شاخص سهام در بازارهای مالی چین و آمریکا شده است.

ریشه اصلی اختلافات چین و آمریکا مربوط به کسری تجاری 375 میلیارد دلاری واشنگتن با پکن طی سال 2017 میلادی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد