اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
174/175

افزایش نرخ بهره آمریکا به نفع کدام کشورهای نوظهور بوده است؟

سایت طلا : در حالی که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به ضرر بسیاری از کشورهای نوظهور بوده است ولی این اقدام فدرال رزرو به نفع تعداد معدودی از اقتصادهای نوظهور نیز شده است.

به گزارش رویترز، افزایش نرخ بهره آمریکا در سال 2018 میلادی موجب رشد بهره اوراق قرضه خزانه داری آمریکا شده و این مساله موجب شده تا سرمایه گذاران از بدهی های پر ریسک تر کشورهای نوظهور دور شوند.

بر اساس این گزارش بازارهای آرژانتین، برزیل و ترکیه بیشترین زیان و ضرر را از سیاست های پولی فدرال رزرو متحمل شدند و در آسیا نیز بانک های مرکزی هند اندونزی و فیلیپین نیز مجبور شدند برای حمایت از پول ملی خود نرخ بهره را افزایش دهند.

با این حال بانک های مرکزی کشورهای نوظهور که با مازاد خارجی روبرو هستند از افزایش نرخ بهره آمریکا سود برده اند، کشورهایی مثل تایلند، کره جنوبی و تایوان و همین طور مالزی.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، این کشورهای نوظهور آنقدر مازاد تراز مالی و ارزی دارند که از خروج سرمایه و کاهش ارزش پول ملی خود نگرانی چندانی نداشته باشند. کاهش ارزش پول ملی این کشورها از سوی دیگر به نفع رشد صادرات خواهد بود.

این در شرایطی است که نشانه هایی از کاهش رشد و رونق اقتصادی چین نیز نمایان شده است. نشست بانک های مرکزی تایوان و تایلند نیز طی روزهای آینده برگزار خواهد شد و اکثر اقتصاددانان بر این باورند که تایلند، تایوان، کره جنوبی طی 18 ماه آینده حداقل یک بار نرخ بهره را افزایش خواهند داد.

ارزش پزو فیلیپین از ژانویه تاکنون 7 درصد کاهش داشته و به پایین ترین سطح در 12 سال اخیر رسیده است. ارزش پول ملی هند و اندونزی نیز طی ماه های اخیر با افت شدیدی روبرو شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد