اونس طلا2209.44
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

برنامه جدید ارزی دولت برای واردات/ تخصیص ارز به ۳ گروه کالا

رییس کل بانک مرکزی برنامه ارزی دولت برای واردات کالا را اعلام کرد و گفت‌: بر همین اساس به سه گروه کالایی اساسی و حیاتی، مواد اولیه و ضروری و کالاهای خاص مورد نیاز ارز تخصیص می‌یابد.

ولی الله سیف در پاسخ به پرسشی در خصوص اخبار منتشره درباره سه نرخی شدن ارز، اظهارداشت‌: از تاریخ ۲۱ فرودین ماه سال جاری طرح جدید پیاده سازی شد و به صورت مستمر جلساتی را داریم.

وی با بیان اینکه در این جلسات نقاط ضعف و ایرادات مورد تجزیه و تحلیل و بحث قرار می گیرد و راهکارهای مناسب در آنجا پیشنهاد شده و به تصویب می رسد، ادامه داد:‌ شاهد ارتقای کیفیت و بهبود وضعیت در طول این ماه بودیم و تصمیمات جدی برای بخش ارزی کشور اتخاذ شده که در حال عملیاتی کردن آن هستیم.

رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: ویژگی اصلی طرح، مصون سازی اقتصاد از هرگونه محدودیت است و این مدل این امکان را می دهد که بتوانیم با دقت منابع محدود را برای کالاها تخصیص دهیم.

سیف با بیان اینکه یکسری از کالاها که اساسی و حیاتی هستند از درآمدهای نفتی تامین ارز می شوند، افزود: مواد اولیه کارخانجات و کالاهای ضروری از طریق صادرات کالاهای غیرنفتی تامین ارز خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه همچنین ۲۰ درصد از صادرات غیر نفتی و همچنین ارز صادر کنندگان خُرد به کالاهای اولویت بعدی تخصیص می یابد، ادامه داد: بنابراین تخصیص ارز به سه گروه کالایی اساسی و حیاتی، مواد اولیه و ضروری و کالاهای خاص مورد نیاز انجام می شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد