اونس طلا2320.83
مظنه15,286,000
18 گرم3,528,700
ارزش سکه34,439,358
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000
منابع آگاه خبر دادند:75

بانک مرکزی اروپا در بحران ایتالیا دخالت نمی کند

سایت طلا : منابع آگاه اعلام کردند که بانک مرکزی اروپا دلیلی نمی بیند تا برای حل و فصل بحران مالی و سیاسی ایتالیا دخالت کند.

به گزارش رویترز، در حالی که احتمال ادامه بن بست سیاسی در ایتالیا موجب نگرانی های گسترده ای درباره تشدید بحران مالی و بدهی سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو شده است، برخی منابع آگاه اعلام کردند که بانک مرکزی اروپا در شرایط فعلی تنها روند تحولات سیاسی و اقتصادی این کشور را زیر نظر خواهد داشت و دلیلی برای دخالت در رویدادهای سیاسی و اقتصادی ایتالیا نمی بیند.

برخی تحلیلگران بر این باورند که تشکیل دولت ایتالیا هنوز نمی تواند تضمینی برای پایان یافتن بحران مالی و اقتصادی باشد.

بر اساس این گزارش گمانه زنی ها نسبت به دخالت احتمالی مقام های بانک مرکزی اروپا در ایتالیا در حالی افزایش یافته است که بحران سیاسی و مالی این کشور تاثیر منفی زیادی بر شاخص سهام بازارهای اروپایی و ارزش یورو داشته است.

ایتالیا بدهکارترین کشور عضو منطقه یورو است و تحولات اخیر موجب افزایش نرخ بهره استقراض شده است. رئیس جمهور ایتالیا خواستار برگزاری انتخابات مجددی در ماه جولای شده ولی این نگرانی وجود دارد که انتخابات جولای به یک رفراندوم سراسری درباره ادامه عضویت این کشور در منطقه یورو تبدیل شود.

البته بهره اوراق قرضه ایتالیا هنوز پایین تر از رقمی است که در بحران بدهی منطقه یورو طی سال های 2010 تا 2012 میلادی رسیده بود.

سخنگوی بانک مرکزی اروپا نیز حاضر به اظهار نظر درباره تحولات ایتالیا نشده است. این در شرایطی است که بانک مرکزی اروپا احتمالا طی ماه های آینده برنامه خرید اوراق قرضه و بدهی را متوقف خواهد کرد و این مساله می تواند تاثیر منفی زیادی بر اوضاع اقتصادی و مالی ایتالیا داشته باشد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد