اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افت شدید قیمت سهام بانک‌ها در آمریکا و ایتالیا

بحران سیاسی در رم و تهدید به خروج از اتحادیه اروپا، موجب کاهش قیمت سهام شرکت های خدمات مالی و بانک ها در وال استریت و بورس ایتالیا شد.

تداوم حیات یورو در ایتالیا، موجب نگرانی بازارهای جهانی و همچنین افت قیمت سهام بانک ها در ایتالیا شد. بر اساس این گزارش، تلاش ایتالیا برای تشکیل دولت ائتلافی و احتمال روی کار آمدن حزب مخالف باقی ماندن در حوزه یورو، موجب افت شاخص ها در بازارهای جهانی شد.

این در حالی است که رابطه دولت ایتالیا و شاخص اس اند پی آمریکا بسیار مستقیم است که هر دو نشان دهنده بی ثباتی اوضاع ژئوپولتیکی در دنیا است. در بستر همه این تحولات، این شوک موجب افت ۱.۵ درصدی شاخص داوجونز شد و اس اند پی نیز ۱.۱ درصد منفی و شاخص نزدک نیز ۰.۵ درصد افت کرد.

افت شدید جی پی مورگان و مورگان استنلی

در این بین، قیمت سهام بانک های بزرگ در آمریکا مثل جی پی مورگان و مورگان استنلی با افت شدید روبرو شدند. همچنین سهام جی پی مورگان ۴.۳ درصد افت کرد و بیشترین میزان افت سهام را در شاخص اس اند پی از آن خود کرد و مورگان استنلی نیز با افت ۵.۸ درصدی قیمت سهام دومین افت بزرگ اس اند پی را به نام خود به ثبت رساند.

قیمت سهام شرکت های انرژی نیز با افت قیمت نفت خام آمریکا با روند کاهشی رو به رو شد در حالی که عربستان و روسیه بحث هایی را در خصوص افزایش میزان تولیدات به میان آورده اند. بحران سیاسی و مالی ایتالیا، بر کل اقتصاد اتحادیه اروپا تاثیر خواهد داشت. در سایه این بحران، ارزش یورو در مقایسه با دلار کاهش یافت و هر یورو به یک دلار و ۱۵ سنت رسید.

کاهش ۴ درصدی بورس میلان

همچنین شاخص اصلی بورس میلان نیز در حدود ۴ درصد کاهش را تجربه کرد و بیشترین میزان کاهش مربوط به بانک‌های «این‌تسا سان پائولو» و «یونی‌کردیت» بود به طوری که بهای سهام این بانک ‌ها در بازار مالی میلان حدود ۶ درصد کاهش یافت.

این گزارش می افزاید: سقوط ارزش سهام در بازارهای مالی، تحلیلگران را به یاد اوج بحران‌ های مالی سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ که در سایه بحران بدهی‌های دولتی این کشور، ایجاد شده بود، انداخته است.

از سویی دیگر، حتی پیشنهاد هدایت دولت توسط کارلو کوتارلی، که خود یک کارشناس مسائل مالی است، نیز نتوانسته آرامش را به بازارهای مالی بازگرداند. به هر حال، تصور تجدید انتخابات در اواخر تابستان سال جاری نیز نه تنها به واهمه ‌ها و نگرانی‌ ها دامن می ‌زند بلکه کارشناسان احتمال می ‌دهند که برگزاری این انتخابات به سود احزاب پوپولیست تمام شود و باعث قدرت بیشتر آنان خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد