اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
41

بحران سیاسی ایتالیا ارزش یورو را به شدت کاهش داد

سایت طلا : در پی ادامه بن بست و بحران سیاسی در ایتالیا ارزش یورو پول واحد اروپایی در برابر دلار آمریکا با افت شدیدی روبرو شده است.

به گزارش رویترز، ادامه بحران سیاسی در ایتالیا موجب نگرانی های زیادی درباره رشد و رونق اقتصادی منطقه یورو شده است. ارزش یورو در برابر دلار آمریکا به پایین ترین سطح خود در 6 ماه و نیم اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش هر یورو در برابر 1.1693 دلار آمریکا داد و ستد شده است که این پایین ترین سطح از اواسط نوامبر به شمار می رود. ارزش یورو در برابر دلار آمریکا نیز هفته گذشته یک درصد کاهش یافته بود.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی ، شرایط اقتصادی منطقه یورو تحت تاثیر اوضاع سیاسی ایتالیا قرار گرفته است. با گذشت چند ماه از برگزاری انتخابات سراسری در ایتالیا احزاب سیاسی هنوز نتوانسته اند بر سر تشکیل دولت جدید به توافق نهایی دست یابند.

رئیس جمهور ایتالیا روز یکشنبه با نامزد پیشنهادی احزاب سیاسی برای احراز سمت وزیر دارایی این کشور مخالفت کرده است. این مساله موجب شد تا 2 حزب سیاسی پوپولیست ایتالیا طرح و برنامه های خود برای تشکیل دولت جدید را متوقف کنند.

آمارهای جدید نشان می دهد که شاخص مدیریت خرید در آلمان طی ماه می به شدت کاهش یافته و به پایین ترین سطح خود در 20 ماه اخیر رسیده است.

متن مذاکرات نشست اخیر بانک مرکزی اروپا نیز نشان می دهد که سیاستگذاران پولی اروپا به شدت نگران کاهش رشد اقتصادی منطقه یورو و بحران سیاسی ایتالیا هستند.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر 6 ارز معتبر بین المللی به 94.10 واحد رسیده است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد