اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
20/21

تهدید ژاپن، روسیه و ترکیه برای اعمال تعرفه های 3.5 میلیارد دلاری علیه آمریکا

سایت طلا: روسیه، ژاپن و ترکیه نسبت به اعمال تعرفه های تجاری علیه واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا هشدار داده اند.

به گزارش رویترز، سازمان تجارت جهانی اعلام کرده است که ژاپن روسیه و ترکیه به آمریکا هشدار داده اند که تعرفه های تجاری به ارزش 3.5 میلیارد دلار علیه واردات فولاد و آلومینیوم از این کشور وضع خواهند کرد.

بر اساس این گزارش 3 کشور مذکور جزئیات مربوط به جبران خسارات وارد شده به صنایع فلزی خود به خاطر تعرفه های آمریکا را به سازمان تجارت جهانی اعلام کرده اند. پیش از این اتحادیه اروپا و هند و چین نیز اقدامات مشابهی را علیه آمریکا انجام داده اند.

روسیه اعلام کرده است که تعرفه های دولت ترامپ هر سال 538 میلیون دلار به هزینه های صادرات فولاد و آلومینیوم این کشور اضافه خواهد کرد. ژاپن نیز این رقم را 440 میلیون دلار و ترکیه نیز آن را 267 میلیون دلار اعلام کرده است.

چین، اتحادیه اروپا و هند نیز این ارقام را به ترتیب 612 میلیون دلار، 1.6 میلیارد دلار و 165 میلیون دلار اعلام کرده اند. آمریکا تعرفه 25 درصدی علیه واردات فولاد و تعرفه 10 درصدی علیه واردات آلومینیوم از کشورهای مختلف وضع کرده است.

بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی، هر کشوری که از تدابیر حمایتی استفاده می کند، باید خسارت سایر اعضای این سازمان را که به خاطر اتخاذ تدابیر تجاری محدودکننده متحمل شده اند، جبران کند. ولی ایالات متحده این مساله را تکذیب کرده است که تعرفه های تجاری تدابیری حمایتی و حفاظتی هستند و حاضر به جبران خسارت کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی نشده است. این مساله موجب شده است تا شرکای بزرگ تجاری و اقتصادی آمریکا نیز تدابیر تلافی جویانه ای را اتخاذ کنند.

روند جبران خسارت معمولا سال ها به طور می انجامد ولی به دلیل آنکه بخش های فولاد و آلومینیوم آمریکا با افزایش چشمگیر واردات روبرو نیستند، سازمان تجارت جهانی تنها در بازه زمانی 30 روزه به این کشورها اجازه داده است تا تدابیر متقابلی را علیه آمریکا اجرا کنند.

خبر دیگر این است که روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تدابیری را برای کاهش 10 درصدی صادرات فولاد و آلومینیوم اتحادیه اروپا به آمریکا در نظر گرفته است.

این مساله نشان می دهد که بروکسل ظاهرا حاضر شده است تا این امتیاز را به واشنگتن بدهد تا در مقابل از تعرفه های تجاری واشنگتن معاف شود.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد