اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کشف معدن ۴۰ تنی طلا در زرشوران/ چابهار

مدیرعامل سازمان ایمیدرو گفت: در سالهای اخیر اکتشافات معدنی خوبی داشته ایم که معدن ۴۰ تنی طلا در زرشوران و ۲۰۰ میلیون تنی سنگ آهن در سنگان، از جمله آنها است.

مسعود کرباسیان در مراسم امضاء قرارداد احداث ترمینال تمام مکانیزه صادرات مواد معدنی در بندر شهید بهشتی چابهار گفت: ایران یک کشور معدنی است که نزدیک به ۶۸ نوع ماده معدنی در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه های معادن سنگ آهن، ذغال سنگ و مس پیشرفت خوبی کرده ایم گفت: اما به سایر مواد معدنی به دلیل سیطره اقتصاد نفتی توجهی نشده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۳ نزدیک به ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع اکتشاف معدن انجام دادیم گفت: سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران در سالهای اخیر اکتشافات معدنی خوبی داشته که در نتیجه آن در حوزه سنگان در حال حاضر بیش از ۱۰ کارخانه سنگ آهن تاسیس شده و ۲۰۰ میلیون تن سنگ آهن جدید کشف کرده ایم. ضمن اینکه در منطقه زرشوران نیز ۴۰ تن طلا کشف شده است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: با توجه به اینکه ایران کشور منابع گازی است، ترکیب گاز و سنگ آهن ارزش افزوده بالایی دارد و به همین دلیل سال گذشته ۹ میلیون تن صادرات فولاد داشتیم. همچنین ۲۰ درصد درآمد ۴۵ میلیارد دلاری صادرات سال گذشته ما به مواد معدنی اختصاص داشت.

مدیرعامل سازمان ایمیدرو افزود: بندر چابهار ظرفیت بالایی دارد و اگر راه آهن شرق کشور تکمیل شود، به صادرات و ترانزیت مواد معدنی آسیای میانه و افغانستان کمک شایانی خواهد شد. به خصوص که افغانستان کشور معدنی است و نزدیک به هزار میلیارد دلار ذخایر معدنی دارد و تنها راه ترانزیت آن ایران است.

به گفته کرباسیان: تا سال ۱۴۰۴ باید ۵۵ میلیون تن فولاد تولید کنیم که در حال حاضر در منطقه مکران، ساخت کارخانه فولاد این منطقه با ظرفیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن آهن اسفنجی آغاز شده که تا یک سال و نیم آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تصریح کرد: یکی دیگر از پروژه های این سازمان در بخش افزایش تولید فولاد احداث کارخانه ده میلیون تنی تولید فولاد در بندر چابهار است که با ایجاد کنسرسیومی از سوی چند شرکت انجام خواهد شد و در حال حاضر یک شرکت مشاوره بین المللی در حال بررسی و مطالعه آن است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد