اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خرید و فروش غیر قانونی ارز در کوچه پس کوچه های بازار

در حالی که هیچ یک از صرافی ها حاضر به خرید و فروش ارز به طور رسمی نیستند، ریسک معاملات خُرد برای خریداران بالا رفته است.

مشاهدات عینی نشان می دهد که تقریبا تمامی صرافی های منطقه فردوسی با نصب اعلان هایی بر روی تابلوهای خود تاکید می کنند که هیچ گونه خرید و فروش ارزی تا اطلاع ثانوی ندارند.

حتی در زمان مراجعه حضوری خریداران به صرافی ها به آنها گفته می شود که تا زمان مشخص نشدن سیاست بانک مرکزی درباره نحوه فعالیت صرافی ها، آنها از خرید و فروش ارز خودداری می کنند.

با این وجود معاملات تلفنی و در حجم بالا با در نظر گرفتن شرایطی از جمله «شناخت، اطمینان و اعتماد» به خریدار ارز باعث می شود تا این گونه معاملات صورت بگیرد. کف ارز معامله شده در این روش معمولا بسیار بالاتر از پاسخگویی به نیازهای خُرد از جمله ارز مورد نیاز مسافران خارجی است.

اما برخلاف روزهای گذشته که جو بازار تا حدودی به صورت محسوس امنیتی بود، امروز تا حد زیادی این حضور کمرنگ شده بود و بسیاری از دلالان خُرد به میدان فردوسی بازگشته بودند. این افراد که بیشتر به خریداران خُرد ارز می فروشند، هر دلار آمریکا را بین ۶ هزار و ۲۰۰ تا ۶ هزار و ۲۵۰ تومان می فروختند و ۶ هزار و ۱۵۰ تومان خریداری می کردند.

از سوی دیگر نرخ هر یورو نیز توسط این افراد ۷ هزار و ۲۰۰ تومان برای فروش و ۷ هزار و ۱۵۰ تومان برای خرید اعلام می شد.

این روش ریسک انجام معامله برای خریداران خُرد را بالا برده است زیرا که هیچ گونه اطمینانی به اصالت و تقلبی بودن دلارهای فروخته شده از سوی این افراد نیست و از سوی دیگر معاملات به جای صرافی های رسمی به کوچه های منتهی به میدان فردوسی منتقل شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد