اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
186

کاهش تنش تجاری بین آمریکا و چین موجب افت قیمت طلا شد

سایت طلا : قیمت طلا در آغاز مبادلات دوشنبه در شرایطی با کاهش روبرو شده است که تنش های تجاری بین آمریکا و چین ظاهرا فروکش کرده است.

به گزارش رویترز، استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا تاکید کرده است که جنگ تجاری با چین متوقف شده است. این اظهارات موجب شد تا قیمت جهانی طلا با کاهش و قیمت نفت با افزایش روبرو شود.

بر اساس این گزارش افزایش تقاضا برای دلار آمریکا نقش مهمی در کاهش قیمت طلا داشته است به طوری که قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به کمتر از 1290 دلار رسیده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با افزایش نسبی در برابر ارزهای معتبر بین المللی روبرو شده و به 93.86 واحد رسیده است. این رقم نزدیک به بالاترین رکورد در 5 ماه اخیر است.

اظهارات مهم منوچین موجب شد تا شاخص سهام در بازار وال استریت آمریکا نیز با افزایش روبرو شود.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.1 درصد کاهش به 855 تن رسیده است.

در حالی که نشست دیپلمات ها قرار است روز جمعه در شهر وین با هدف بررسی راهکارهای حفظ برجام برگزار شود، 3 منبع آگاه اروپایی این ادعا را تکذیب کرده اند که اروپا، روسیه و چین در حال رایزنی بر سر توافقی جدید درباره برجام هستند و قصد دارند کمک های مالی را در مقابل گرفتن امتیاز از ایران پیشنهاد دهند.

پیش از این یک روزنامه آلمانی مدعی شده بود که دیپلمات‌های اروپایی، چین و روسیه برای نجات توافق هسته‌ای برجام در حال رایزنی بر سر طرحی جدید با هدف پیشنهاد کمک‌های مالی به ایران در ازای محدود کردن برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای تهران هستند

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد