اونس طلا2149.2
مظنه14,121,000
18 گرم3,259,800
ارزش سکه31,814,613
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

فروش ارز چِکی شد/کارت خوان ها کنار رفتند

همزمان با روند نزولی نرخ انواع ارز به ویژه دلار، یورو و پوند در روزهای اخیر، بازار ارز نیز از حضور خریداران و دلالان خالی شده اما در این میان باز هم برخی دلالان راه هایی را برای فروش ارز یافته اند.

مشاهدات میدانی نشان می دهد که نرخ هر دلار آمریکا در بازار آزاد بین ۶ هزار و ۱۹۰ تا ۶ هزار و ۳۰۰ تومان و با توجه به تعداد دلار درخواستی خریداران از سوی دلالان تعیین می شود.

چهار راه استانبول و خیابان منوچهری که به طور سنتی محل حضور دلالان ارز بود نیز خالی است و خریدار، فروشنده و دلال در آن حضور ندارند. همزمان نیروی انتظامی حضور محسوس و پررنگی در خیابان های منتهی به میدان فردوسی تهران دارند و با هرگونه معامله غیرقانونی برخورد می شود.

صرافی ها نیز از هرگونه خرید و فروش علنی ارز خودداری می کنند و معاملات برخی از صرافی ها از طریق هماهنگی های تلفنی انجام می شود.

در بازار امروز نه تنها هیچ گونه صفی برابر صرافی ها دیده نمی شد بلکه اکثر صرافی ها به دلیل اجرای سیاست های جدید ارزی، تقریبا خالی از مشتری هستند. برخلاف گذشته که خریداران ارز برای اطمینان از تقلبی بودن دلارها از صرافان می خواستند تا مُهر صرافی را بر روی دلارها ثبت کنند، صرافی ها در معاملات روزهای اخیر خود از این اقدام خودداری می کنند و دلارها بدون مُهر و فاکتور فروخته می شود.

در این روند صرافی ها از کارت خوان های داخل صرافی استفاده نمی کنند و در عوض خواستار دریافت چک های بانکی با توجه به تعداد دلارهای درخواستی از سوی مشتریان می شوند.

تب خرید سکه نیز که از هفته گذشته و همزمان با آغاز ورود سکه های پیش خرید شده، فروکش کرده بود، تاثیر خود را در بازار نیز نشان می دهد. با توجه به روند کاهشی قیمت جهانی طلا و اُفت قیمت سکه طلا، خرید و فروش چندانی در بازار آزاد مشاهده نمی شود.





خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد