اونس طلا2206.78
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بانک مرکزی نروژ به دنبال انتشار پول دیجیتال است

بانک مرکزی نروژ اعلام کرد که در حال بررسی انتشار پول دیجیتال به عنوان ابزار مکمل پول نقد است.

کوین تلگراف، بانک مرکزی نروژ در حال بررسی توسعه ارز دیجیتال خود به عنوان مکملی برای پول نقد به منظور اطمینان بخشیدن فضای اعتماد در نظام پولی خود است.

کارگروه بانک مرکزی نروژ به بررسی ابعاد انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی می پردازد. این ارز دیجیتال با سه هدف احتمالی دنبال می شود که شامل معرفی جایگزین موثق برای سپرده گذاری ها در بانک های خصوصی، پول قانونی مناسب به عنوان مکمل پول نقد و یک راه حل پشتیبان مستقل برای نظام های پرداخت الکترونیکی در نظر گرفته می شود.

همچین «اویستن اولسن» رییس بانک مرکزی نروژ گفت: کاهش تمایل به استفاده از پول نقد، ما را به این فکر وادار کرد تا یک سیستم پرداخت مستحکم و کارآمد و نیز ایجاد فضای اعتماد در نظام پولی خود که یک نیاز در آینده تلقی می شود، بیاندازد.

پول دیجیتال بانک مرکزی نروژ می تواند ابزاری جایگزین برای ذخیره دارایی مصرف کنندگان باشد. به گفته بانک مرکزی نروژ، ایجاد این پول دیجیتال نباید در قابلیت بانک ها و دیگر موسسات مالی برای تامین اعتبار تداخل ایجاد کند.

البته بانک مرکزی نروژ اعلام کرد تا جایی که تقاضا برای پول نقد باشد، به روند انتشار اسکناس ادامه می دهد. بر پایه این گزارش، کشورهای دیگر اروپایی شروع به بررسی انتشار پول دیجیتال از طریق بانک مرکزی خود گرفته اند و سوئد هم در حال بررسی ارز دیجیتال کرون الکترونیکی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد