اونس طلا2154.9
مظنه14,206,000
18 گرم3,279,400
ارزش سکه32,006,118
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

به عصر سلطنت توربوها خوش آمدید + تصاویر

در این گزارش به 25 مدل خودروی مختلف پرداخته ایم که در دل پیشرانه خود به سامانه توربوشارژر مجهزند. این خودروها از این به بعد فروش بیشتری را عاید واردکنندگان خود می کنند چرا که تمرکز قانون جدید واردات روی حجم کمتر موتور است.

خودروهای توربو روز به روز شرایط بهتر و فروش بیشتری را برای خودروسازان به ارمغان می آورند و به لطف تکنولوژی خود، هم مصرف کمتر و هم توان بیشتری را عاید خریداران جدید در بازارهای مختلف می کنند. در این گزارش به 25 مدل خودروی مختلف پرداخته ایم که در دل پیشرانه خود به سامانه توربوشارژر مجهزند. این خودروها از این به بعد فروش بیشتری را عاید واردکنندگان خود می کنند چرا که تمرکز قانون جدید واردات روی حجم کمتر موتور است از این رو باید باز هم شاهد گسترش این خودروها در بازار ایران باشیم.

دو برادر ایرانی، سورن و دنا


برادران جسور ساخت ایران خودرو به لطف یک موتور 1700 سی سی توربو که از تکنولوژی آلمانی سود می برد راننده را قادر می سازد تا با داشتن نیرویی معادل 150 اسب بخار، هم هندلینگ بهتری را عاید خریدارانش کند و هم سوخت کمتری از نمونه های مشابه غیرتوربو می سوزانند.
گروه چینی ها

در اینجا ما با یک بسته شش تایی مواجهیم که اقسامی از خودروهای توربوی چینی را از برندهای گمنام یا مشهور در خود دارد. مهمترین خودروی توربوی چینی بدون شک ام جی جی اس مدل 2017 است که از یک پیشرانه دو لیتری توربو با قدرت 217 اسب بخار سود می برد. مصرف سوخت این خودرو کمتر از 8 لیتر است و شتاب صفر تا 100 جی اس حدود 8.7 ثانیه است.
به غیر از این خودرو اما دوقلوهای چری یعنی تیگو 7 و آریزو 5 از یک موتور توربوی 1.5 لیتری 147 اسبی استفاده می کنند که ضمن مصرف سوخت مناسب، کشش خوبی را برای این دو خودرو به ارمغان می آورد. هایما اس 7 محصول ایران خودرو هم از یک موتور توربوی 1.8 لیتری 187 اسب بخاری استفاده می کند که در عین بخشیدن شتاب بهتر به هایما، مصرف خوبی را عاید این اس‌یووی چینی می کند. پایان بخش این دسته هم کراس اوور محبوب جی 5 ساخته برند جک است که با موتوری توربو و دو لیتری توانسته از بدو ورود به ایران موفقیت بالایی را کسب کند.

یک دی اس خاص و تنها


هاچ بک دودر و کوپه دی اس که رانندگی با آن تجربه ای فراموش نشدنی است با داشتن یک موتور 1.2 لیتری توربو که با نام پیورتِک (Pure Tech) از بهترین پیشرانه های توربو و کم حجم جهان است که ضمن تولید 110 اسب بخار قدرت، از مصرف سوخت اندکی به میزان 4.5 لیتر سود می برد و جدا از این در کمتر از 10 ثانیه دی اس 3 را به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رساند.
کپچر فقط با موتور تی سی ای

کراس اوور کامپکت و رنگارنگ رنو که توانسته در کمتر از سه سال حدود هشت هزار دستگاه در ایران فروش داشته باشد، با کمک موتور 1200 سی سی و توربوی خود با کد تی سی ای (Tce) که 120 اسب بخار نیرو دارد، ضمن ارائه یک کشش متوسط راننده را به سمت تجربه سفر اقتصادی با مصرف سوخت کمتر از 4.7 لیتر در هر 100 کیلومتر هدایت می کند.
آقای لیموزین توربو

پرفروش ترین لیموزین ب.ام.و و یک دهه اخیر بازار ایران هم به یک موتور توربوی 320 اسبی مجهز است. ب.ام.و که توانسته بالغ بر 1200 دستگاه از این خودرو را به خریداران ایرانی تحویل دهد، بالاترین سطوح مهندسی و تکنولوژی را در ساخت موتور سری 7 به کار برده است.

گروه تی اچ پی بازها

موتور این گروه که در مجموعه ای از خودروهای خاص و فرانسوی بازار ایران به کار گرفته شده، یکی از محبوب ترین نمونه های موتور توربوشارژر در ایران محسوب می شود و مجموعه ای متفاوت از اتومبیل های برند پژو، دی اس و سیتروئن را شامل شده و در همه آن ها به کار رفته است. از دی اس 5 که یک هاچ بک لوکس است تا دی‌اس 5 ال‌اس و تا دی‌اس 7 کراس بک که اخیرا در ایران رونمایی شده، همه از موتور اچ پی 165 که پیشرانه ای 1600 سی سی است سود می برند. پژو 508، پژو 2008 و سیتروئن سی 4 و سی 3 نیز از همین موتور استفاده کرده و به مصرف پایین، قدرت مناسب و استهلاک پایین آن مینازند.

تویوتای توربو، خشن و گران


کراس اوور اسپورتی و جذاب تویوتا با نام سی اچ- آر از بدو ورود به ایران با حواشی بسیاری همراه بوده؛ از قیمت گزاف 240 تا 65 میلیونی که دو برابر رقبا است تا موتور توربوی ضعیف و کوچکی که با حجم 11.2 لیتر تنها 118 اسب بخار قدرت دارد و به عامل اصلی فروش اندک تویوتا سی اچ- آر تبدیل شده است.

اتحاد رنو و نیسان در دوگانه جوک- تالیسمان


موتوری که این همه تالیسمان را مشهور کرده و جوک اسپورت را به گزینه اول بسیاری از خریداران جوان تر بدل ساخته، یک نمونه 1600 سی سی مشترک بین رنو و نیسان است که با قدرتی بین 188 تا 192 اسب بخار، گشتاور عظیمی به میزان 265 نیوتن متر را در یک دور مناسب در اختیار راننده قرار می دهد و هندلینگی کم نظیر را برای خریداران هر یک از این دو خودرو به ارمغان می آورد.

پورشه ماکان، کوچک و خشن


این کراس اوور آلمانی که امسال حدود 500 دستگاه در ایران فروش داشته، از یک موتور توربوی دو لیتری 252 اسبی سود می برد که گرچه شتاب خوبی به ماکان می دهد اما در مجموع توان بالایی برای کشیدن وزن سنگین این هیولای آلمانی ندارد.
سوئدی ها؛ تلفیق توربوشارژر و سوپر شارژر

کار عجیب اندر عجیب ولوو در خودروی مستحکم و جذاب ایکس سی 90 این بوده که با تلفیق موتوری دو لیتری با دو سامانه توربو شارژر و سوپر شارژر، یک نیروگاه واقعی با قدرت 320 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر را پدید آورده است.
یک بنز کمیاب و توربو

مرسدس بنز سی‌ال‌ای تیونینگ ای‌ام‌ج که با کد 45 مک وارد بازار ایران شده، یکی از سریع ترین خودروهای سدان موجود در بازار است که در کلاس اتومبیل های کامپکت لوکس قرار دارد. بنز در این خودرو کاری اعجاب انگیز انجام داده و از موتور دو لیتری کوچک این بنز زیبا بیش از 380 اسب بخار نیرو و 475 نیوتن متر گشتاور را بیرون کشیده و زیر پای راننده قرار داده است تا در زمانی کمتر از 4.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.
لکسوس محبوب ایرانی ها

پرفروش ترین خودروی لکسوس از بدو ورود به ایران، با موتور توربوی دو لیتری قدرتی معادل 325 اسب بخار داشته و ضمن مصرف سوخت مناسب، از کیفیت ساخت بالا و استهلاک اندکی برخوردار است.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد