اونس طلا2210.25
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

رونق بازار طلای آب شده در شرایط رکود بازار مصنوعات/ جریان قاچاق طلا به خارج از کشور شکل گرفته است

دبیر انجمن طلا و جواهر با اشاره به رکود شدید در بازار مصنوعات طلا، گفت: وقتی در بازار مصنوعات راکد و بازار طلای آب شده فعال است، نشان می‌دهد یک جریان قاچاق طلا شکل گرفته و گروهی در حال قاچاق طلا به خارج از کشور هستند.

حسین پنداروند با اشاره تلاش دولت و نیروی انتظامی برای جلوگیری از قاچاق ارز در ماه‌های اخیر، اظهارداشت: بعد از حاکم شدن فضای جدید در بازار ارز، جریان قاچاق سر از بازار طلا درآورد.

وی افزود: شورای جهانی طلا در گزارشی اعلام کرده در سه ماهه قبل از فروردین ماه ایرانی‌ها بیش از 9 تن طلا مردم ایران خریداری کرده‌اند اما آیا این میزان را مردم ایران خریده‌اند؟ اگر مردم این میزان طلا خریداری کرده‌اند، باید بازار طلا با رونق روبرو باشد اما ما که بازار را رصد می‌کنیم، می‌بینیم رکود در بازار حاکم است؛ بنابراین مردم این طلا را خریداری نکرده‌اند.

دبیر انجمن طلا و جواهر تصریح کرد: هم‌اکنون بازار طلا قفل است و ماشین تولید خاموش است اما در چنین شرایطی واحدهای صنفی طلای آب شده فعال هستند.

وی در پاسخ به این سوال طرفین معامله در بازار طلای آب شده چه کسانی هستند، گفت: بازار طلای آب شده یعنی تولیدکننده یا توزیع کننده از بازار طلا‌ی آب شده طلا را می‌خرد و این خرید به این دلیل انجام می‌شود که تولیدکننده طلا به جای پول، طلا به توزیع کننده می‌دهد. فقط برای اجرت ممکن است پول دهد. در واقع تولیدکننده باید برای تامین طلای خود از بازار آب شده، طلا بخرد.

پندارند تاکید کرد: وقتی در بازار مصنوعات طلا رکود حاکم است، اما بخش طلای آب شده فعال است، نشان می‌دهد یک جریان قاچاق طلا شکل گرفته است زیرا مردم عادی طلای آب شده را نمی‌خرند.

کارشناسان پس از ابلاغ بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیش‌بینی کرده بودند که روند خروج سرمایه از کشور از بازار ارز به طلا منتقل خواهد شد و برخی سوداگران بزرگ و سرمایه‌داران از این طریق منابع مالی خود را به خارج از کشور منتقل خواهند کرد.

بعضی منابع آگاه می گویند طلایی که به صورت قاچاق و در حجم گسترده از کشور خارج می‌شود عملا منابع قاچاق کالا به داخل کشور را فراهم می‌کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد