اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

انفجار سیاسی بورس مالزی

بورس مالزی در شوک انتخابات ماهاتیر محمد، به عنوان نخست وزیر جدید مالزی، با افزایش چشمگیر شاخص ها همراه شد.

بازار مالزی با بیشترین میزان افزایش شاخص ها نسبت به سه سال گذشته رو به رو شد در حالی که نتایج انتخابات اخیر در این کشور، خبر از روزهای خوش آتی برای اقتصاد این کشور دارد.

بر اساس این گزارش، با پیروزی ائتلاف تحت رهبری ماهاتیر محمد در انتخابات سراسری مالزی، وی بار دیگر در سمت نخست وزیری قرار گرفت و با شکست دور از انتظار رقیب خود، در مسند قدرت نشست.

در این بین، شاخص فوتسی KLCI در بورس کوآلالامپور کاهش ۲.۷ درصدی گذشته خود را پوشش داد و با افزایش ۰.۵ درصدی مواجه شد و این بیشترین میزان افزایش روزانه این متغیر معاملاتی نسبت به سال ۲۰۱۵ بوده است.

در حالی که بازارهای مالزی آماده می شدند تا پس از سه روز تعطیلی انتخابات وارد فاز نزولی شوند انتخاب ماهاتیر محمد توانست جان تازه ای به بازار این کشور ببخشد.

همچنین آنگ کوک هنگ، مدیر سرمایه گذاری موسسه مدیریت دارایی فیلیپ در این خصوص اظهار داشت: دو باور در بازار مالزی جاری شده است.

یکی از این باورها در خصوص کاهش ارزش رینگت مالزی است که موجب رونق شرکت های صادرات محور شده است و باور دیگر در خصوص سهام شرکت های ساختمانی و ساخت و ساز است که در دوره نخست وزیر قبل با رونق همراه بوده است و به نظر می رسد با روی کارآمدن ماهاتیر محمد دچار اصلاحاتی خواهد شد.

این در حالی است که، شاخص مصرف کننده در بوس مالزی با افزایش ۴.۳ درصدی همراه شده است و بیشترین میزان رشد را نسبت به سال ۱۹۹۹ میلادی از آن خود کرد.

این گزارش می افزاید : قیمت سهام تنباکوی مالزی با رشد ۲.۵ درصدی، قیمت سهام شرکت نستله با رشد ۵.۲ درصدی و قیمت سهام شرکت ساخت و ساز مالزی نیز ۱۳ درصد افت را تجربه کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد