اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مکالمه دستیار هوشمند گوگل با انسان + فیلم

در طول زمان برگزاری کنفرانس I/O ، دستیار هوشمند گوگل نشان داد آینده هوش مصنوعی دو جنبه جالب و ترسناک دارد و این تفکر به دید فرد نسبت به تکنولوژی بستگی دارد.

شرکت گوگل در طول برگزاری کنفرانس I/O ، چندین نوآوری و محصول جدید خود را برای عرضه در آینده به نمایش گذاشت.

در جریان کنفرانس"ساندرا پیچای" (Sundar Pichai) مدیر عامل اجرایی گوگل، گفت شاید برایتان مکالمه یک انسان با یک ماشین غیرقابل تصور باشد اما این تکنولوژی دور از تصور نیست و هم اکنون ما هوش مصنوعی را توسعه داده‌ایم که می‌تواند به جای شما با افراد واقعی تماس بگیرد و کارهای شما را انجام دهد.

در این کنفرانس بخش خاصی که توجه افراد بسیاری را جلب کرد اعلام یک ویژگی جدید برای دستیار هوشمند گوگل بود.

مدیر عامل اجرایی گوگل، از آخرین نوآوری خود در زمینه خدمات صوتی صحبت کرد و از دستیار هوشمندی با صدای کاملا طبیعی رونمایی کرد که به صورت تلفنی قرار ملاقاتی را با فردی تنظیم می‌کند.این قابلیت "گوگل داپلکس" (Google Duplex) نام دارد.

سپس در این کنفرانس یک فیلم که در آن هوش مصنوعی گوگل یک مکالمه صوتی با فردی واقعی داشت را به نمایش گذاشت.

پیشرفت "ساندرا پیچای" در توسعه این هوش مصنوعی به طور قابل توجهی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

در این مکالمه این دستیار هوشمند با صدای بسیار طبیعی قرار ملاقاتی را به صورت تلفنی با فردی تنظیم می‌کرد. این هوش مصنوعی گوگل با یک فرد واقعی که در یک آرایشگاه کار می‌کرد تماس تلفنی برقرار کرد و از او برای کوتاهی مو وقت گرفت.

این مکالمه باعث وحشت بعضی افراد نیز شد زیرا در این مکالمه مرز میان صدای انسان و هوش مصنوعی از بین رفته بود و افراد به سختی می‌توانستند تشخیص دهند که کدام صدا متعلق به انسان و کدام یک به این هوش مصنوعی تعلق دارد.

طی مکالمه دوم این هوش مصنوعی با یک صدای مردانه با یک رستوران تماس گرفت تا یک میز رزرو کند این مکالمه به قدری طبیعی بود که آن فرد اصلا متوجه نشد که در حال صحبت با یک ماشین است.

مدیر عامل اجرایی گوگل گفت: گوگل سالهاست که روی این هوش مصنوعی کار می‌کند.

به گفته‌ وی، گوگل داپلکس تاکنون انواع مختلف مکالمه را بدون کمک اپراتورهای گوگل انجام داده و به طور خودکار به پایان رسانده است.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد