اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی: 124

فدرال رزرو آمریکا تصمیمی برای افزایش سریع نرخ بهره ندارد

سایت طلا : برخی تحلیلگران اقتصادی ضمن استناد به متن بیانیه فدرال رزرو آمریکا بر این باورند که قیمت جهانی طلا در میان مدت تحت تاثیر سیاست های پولی و نرخ بهره آمریکا با افزایش روبرو خواهد شد.

به گزارش کیتکو نیوز، گرچه عملکرد قیمت طلا در هفته های اخیر ناامید کننده بوده است ولی متن بیانیه نشست اخیر فدرال رزرو امیدواری هایی را نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته های آینده به وجود آورده است.

بر اساس این گزارش در حالی که فدرال رزرو آمریکا در نشست اخیر خود نرخ بهره را باون تغییر حفظ کرده ولی یک جمله مهم و کلیدی در متن بیانیه آن وجود دارد.

فدرال رزرو پیش بینی کرده است که نرخ تورم در میان مدت نزدیک به هدف 2 درصدی تعیین شده از سوی کمیته بازار آزاد قرار دارد.

اکسل مرک تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: این جمله نشان می دهد که بانک مرکزی آمریکا از افزایش فشارهای تورمی راضی است و تمایلی برای افزایش سریع و چشمگیر نرخ بهره ندارد.

وی افزود: این جمله بدان معناست که سیاستگذاران پولی آمریکا رضایت خود را افزایش نرخ تورم به 2 درصد اعلام کرده اند. این مساله به نفع بازار طلا خواهد بود. افزایش تورم در نهایت موجب کاهش نرخ بهره واقعی خواهد شد و این مساله موجب رشد تقاضا و قیمت جهانی طلا می شود.

برخی تحلیلگران نیز معتقدند که تشدید تنش های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص با نزدیک شدن به ضرب الاجل 12 ماه می در خصوص توافق هسته ای ایران، بازار طلا می تواند با نوسانات زیادی روبرو شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد