اونس طلا2152.56
مظنه14,141,000
18 گرم3,264,400
ارزش سکه31,859,673
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

واکنش بازار جهانی نفت به تصمیم ترامپ درباره برجام

ایالات متحده بنا دارد تحریم‌های جدیدی را بر ایران، که حدود چهار درصد تولید نفت در جهان را در دست دارد، اعمال کند. قیمت نفت در واکنش به محدودیت‌های اعلام شده به‌سرعت بالا رفت.

قیمت نفت امروز -پنج‌شنبه- به بالاترین میزان در چند ساله گذشته رسید. این در حالی است که با گذشت دو روز از اعلام خروج آمریکا از توافق هسته‌ای،‌ تجار کم‌کم خود را با چشم‌انداز اعمال دوباره تحریم‌ها علیه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت خام وفق می‌دهند، آن هم در بازاری که در حال حاضر هم در تنگنا قرار دارد.

ایالات متحده بنا دارد تحریم‌های جدیدی را بر ایران، که حدود چهار درصد تولید نفت در دنیا را در دست دارد، اعمال کند. سه‌شنبه گذشته، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، اعلام کرد که کشورش از توافق هسته‌ای که در سال ۲۰۱۵ منعقد شد، خارج خواهد شد.

قیمت‌ نفت در واکنش به محدودیت‌های اعلام شده به‌سرعت بالا رفت.

شاخص نفت خام، محک بین‌المللی برای قیمت‌های نفت، امروز در ساعت چهار و ۲۱ دقیقه به وقت گرینویچ، به بالاترین میزان از نوامبر ۲۰۱۴ و به بشکه‌ای ۷۷ دلار و ۸۰ سنت رسید.

شاخص نفت خام «وست تگزاس اینترمدیت» آمریکا به بالاترین میزان خود، بشکه‌ای ۷۱ دلار و ۷۵ سنت از نوامبر ۲۰۱۴، رسید.

در چین، یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران، شاخص نفت خام شانگهای نیز به بالاترین میزان خود از ماه مارس رسید و با افزایش چهار درصدی رکورد بشکه‌ای ۷۳ دلار و ۴۰ سنت را شکست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد