اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

وضع ارزی کشور خوب است/برای هر اتفاقی آماده ایم

سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: وضع ارزی کشور خوب است و بنا به اعلام صندوق بین المللی پول ذخایر ارزی ایران از ۹۵ میلیارد دلار به ۱۰۸ میلیارد دلار افزایش یافته است.

پایگاه اطلاع رسانی دولت، «محمدباقر نوبخت » در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اصفهان گفت: از اول تا ۱۵ اردیبهشت توانستیم چهار میلیارد و ۶۵۰ میلیون دلار ثبت سفارش برای کالاهای اساسی، دارو، لوکس و غیر ضروری داشته باشیم و تراز تجاری کشور در فروردین امسال ۶۰۰ میلیون دلار مثبت بود.

وی تاکید کرد: هدف مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم کشور، رشد اقتصادی است که باید برای رسیدن به این هدف شرایط سرمایه گذاری فراهم شود تا آثار آن را در تولید ملی و اشتغال مشاهده کنیم.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در سال گذشته و امسال از دو مسیر، سرمایه گذاری ترسیم شده که یکی از طریق استفاده از امکانات غیردولتی و دیگری استفاده از اعتبارات دولتی است.

نوبخت افزود: در بخش استفاده از امکانات غیردولتی، بانک ها باید وارد عمل شوند و سرمایه لازم را در اختیار واحدهای تولیدی و صنعتی نیازمند به سرمایه در گردش قرار دهند که این کار در سال گذشته در قالب تسهیلات رفع موانع تولید صورت گرفت.

وی تصریح کرد: بانک ها در سال گذشته ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بیش از ۲۶ هزار واحد صنعتی و تولیدی کوچک و متوسط از مجموع ۸۰ هزار واحد پرداخت کردند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: مسیر دوم برای سرمایه گذاری، استفاده از اعتبارات دولتی است که خزانه باید وارد عمل شود و به این منظور سال گذشته ۴۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از ردیف تملک دارایی های سرمایه ای برای طرح ها اختصاص یافت.

وی همچنین به اختصاص یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح های عمرانی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: صندوق توسعه ملی ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای احیای ۵۵۰ هزار هکتار از زمین های خوزستان و ایلام در اختیار دولت قرار داد.

نوبخت با اشاره به موضوع مهار آب های مرزی گفت: رهبر معظم انقلاب برای مدیریت منابع آب با برداشت هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به ازای هر سال ۲ میلیارد دلار موافقت کردند.

وی یادآوری کرد: ۷۹۷ هزار نفر از مجموع سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جویای کار در سال گذشته وارد بازار کار شدند و از سوی دیگر هفت هزار نفر نیز کار خود را از دست دادند.

وی به کاهش نرخ بیکاری از ۱۲.۴ درصد به ۱۲.۱ درصد اشاره کرد و گفت: میزان اشتغال در سال جدید افزایش می یابد زیرا میزان تسهیلات بانکی از ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

نوبخت در ادامه به برنامه ریزی برای نوسازی و بازسازی ۱۰۰ هزار واحد مسکن در بافت فرسوده شهری و روستایی در سالجاری اشاره کرد و گفت: با این اقدام ۲۴۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می شود.

معاون رئیس جمهوری همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل درون و برون شهری کشور را از دیگر اقدامات سالجاری دولت برشمرد و گفت: در این راستا نیر فرصت های شغلی بسیاری ایجاد می شود.

وی یادآوری کرد: پیش بینی ما درسال جاری برای ارتقا و اتمام طرح‌های عمرانی با مشارکت بخش خصوصی، ١٢۶ هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به سخنان رییس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام گفت: ما برای هر اتفاقی آماده هستیم و از پیش برای آن برنامه ریزی و پیش بینی بودجه می کنیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد