اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تا48 ساعت آينده، ارز تک نرخي مي شود

رييس کل بانک مرکزي اعلام كرد كه تا 48 ساعت آينده، ارز تک نرخي مي شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری ایسنا ، بهمنی با تاکید بر اینکه ارز برای مسافران، دانشجویان و بیماران با یک نرخ مناسب عرضه می شود، افزود: با این تصمیم دیگر نیازی نیست افراد ارز را با نرخ بالا در بازار ارز تهیه کنند، مگر آنکه بخواهند ارز را ذخیره کنند و دولت برای ذخیره کردن ارز نمی‌دهد.

او با اعلام اینکه تا 48 ساعت آینده، ارز به هر میزان برای مصارف مختلف در اختیار متقاضیان قرار می گیرد، ادامه داد: برای کالاهای مورد نیاز کشور هر میزان ارز لازم باشد، در اختیار وارد کنندگان و تولید کنندگان قرار می گیرد.

وی درباره سکه نیز گفت: تا رسیدن بازار به تعادل، هر میزان سکه مورد نیاز هموطنان باشد به گونه‌ای که خریداران ضرر نکنند و سکه به قیمت واقعی برسد، با سازوکارهای پیش بینی شده به متقاضیان واگذار می شود و هنگام رسیدن به تعادل نیز تحویل سکه به روز خواهد شد.

بهمنی درباره ارز مسافرتی برای مسافران نوروزی هم گفت: هیچ مشکلی برای تأمین ارز مسافران در ایام نوروز نخواهیم داشت و ارز مسافرتی باید به قیمت پایین تری برسد.

رییس کل بانک مرکزی همچنین اعلام کرد: تعیین نرخ سود سپرده‌ها به بانکها واگذار شده است که حداقل آن معادل نرخ تورم است و از امروز در همه بانکهای دولتی و خصوصی و موسسات مالی و اعتباری قابل اجراست.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود بهمنی گفت: پس از موافقت رئیس جمهوری با مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش نرخ سود بانکی متناسب با نرخ تورم که حدود 21 درصد است، بانک مرکزی میزان نرخ سود سپرده‌ها را به بانکها واگذار کرد تا در فضای رقابتی بتوانند سپرده‌های مردم را جذب و سود مورد انتظار آنان را تامین کنند.

وی درباره نرخ سود اوراق مشارکت نیز اظهار کرد: نرخ سود اوراق مشارکت نیز20 درصد تعیین شده است و سود آن نیز سه ماهه پرداخت می شود.

بهمنی تصمیم اخیر بانک مرکزی را به مثابه بسته سیاستی و نظارتی بانکها برشمرد و درباره نرخ سود تسهیلات نیز افزود: در تصمیم جدید نرخ سود برای مسکن مهر همان 11 درصد است و برای بخش تولید نرخ سود تسهیلات در عقود مبادله‌ای 14 درصد و برای عقود مشارکتی 21 درصد در نظر گرفته شده است.
سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد