اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

دست دلالان ارزی باید از بازار کوتاه شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم برخورد پایدار و غیرمقطعی با صرافی‌های غیرمجاز گفت: دست دلالان ارزی باید از بازار کوتاه شود.

سیدناصر موسوی لارگانی اظهار داشت: دولت و رئیس جمهور هنوز هیچ جوابی به سوالات مجلس در رابطه با صرافی‌های بدون مجوز نداده‌اند، در حالیکه یکی از دلایل نوسانات اخیر ارزی که در بازار ایجاد شد، مرتبط با عملکرد همین صرافی‌های غیرمجاز است که بر این اساس، یکسری اقدامات زیرزمینی و دلال‌بازی هایی در بازار ارز انجام دادند که باعث شد این مشکلات به وجود آید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: سوالات زیادی از بانک مرکزی، رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور در حوزه ارزی از سوی مجلس مطرح شده است که از جمله آن، قبول سپرده‌های ارزی توسط بانک‌ها با تضامین بانک مرکزی بود که هم اصل ارز سپرده‌گذاری شده و هم سود آن را به مردم ارایه دهند. دومین موضوع، صرافی‌های غیر مجاز هستند که به هرحال باید دست دلالان ارزی را که اختلالاتی در بازار ایجاد می‌کنند، کوتاه کرد.

وی با تاکید بر ضرورت تداوم برخوردها با صرافی‌های غیرمجاز تصریح کرد: طی چند روز گذشته، با 16 صرافی غیرمجاز برخورد شده و آنها را پلمپ کرده‌ند؛ اما این روند نباید مقطعی باشد و باید ادامه یابد، بنابراین اگر تصمیمی که دولت می گیرد، قاطعانه نباشد و به آن عمل نشود، قطعا در آینده به جای برطرف شدن مسائل ارز، مشکل بیشتر هم می شود.

لارگانی گفت: جمع‌آوری صرافی‌های غیرمجاز و اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز باید در اولویت بانک مرکزی باشد و با قوت تمام آن را ادامه دهد؛ ضمن اینکه ارز چند نرخی، باعث ایجاد رانت و ویژه‌خواری می‌شود و کنترل آن ممکن نیست.

وی با انتقاد از عدم اجرای سیاست‌های پیمان‌ پولی میان ایران و کشورهای همسایه گفت: متاسفانه این سیاست عملی نشده و علی رغم اینکه در بعضی از کشورها مثل روسیه، ترکیه و هند که مراودات و صادرات ایران با آنها بسیار زیاد است، باید با پول دو کشور مراودات صورت گیرد. به خصوص اینکه این امر بسیار می‌تواند در ارزش پول ملی که در حال حاضر تنزل بسیاری کرده، موثر باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد