اونس طلا2193.35
مظنه14,206,000
18 گرم3,279,400
ارزش سکه32,006,118
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اقدام دولت در تک نرخی کردن ارز قابل تحسین است

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اقدام دولت در تک نرخی کردن قیمت ارز برای کنترل بازار پولی کشور قابل تحسین است.

حسین سلاح ورزی : در شرایط کنونی بازار ارز ، مهمترین اقدامی که دولت می توانست انجام دهد تک نرخی کردن قیمت ارز است.
وی با بیان اینکه شاید انتخاب سال پایه برای انتخاب ارزش فعلی دلار و ارز محل اختلاف است اما نفس این اقدام گام مثبتی است که می تواند در میان مدت بازار ارز را به تعادل برساند ، اضافه کرد: افزایش نرخ ارز باید با شیب ملایم باشد چرا که با افزایش یک شبه و ناگهانی آن، بازار و فضای کسب و کار دچار هرج و مرج می شود.
سلاح ورزی همچنین با تایید این اقدام دولت اظهار کرد: غیرقابل پیش بینی بودن هر موضوع اقتصادی در فضای کسب و کار، آفت و مهمترین نگرانی فعالان اقتصادی است.
وی چند نرخی بودن ارز را یک معضل و آفت جدی دانست و گفت: در مبانی اقتصادی، ساز و کار تعیین قیمت ارز پیش بینی شده و فعال اقتصادی می تواند بر اساس مابه التفاوت تورم داخلی و خارجی، این نرخ را تخمین بزند.
سلاح ورزی افزود: در غیر اینصورت، نوسانات و غیرقابل پیش بینی بودن نرخ ارز، در کوتاه مدت و بلند مدت تاثیر منفی در فضای اقتصادی دارد.
وی همچنین افزود: رشد فزاینده ارز در ماههای اخیر برخی دلایل غیراقتصادی نیز دارد بنابراین دخالت بانک مرکزی به عنوان نهاد نظارتی پولی و مالی کشور، دیرهنگام اما مثبت بوده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد