اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

یورو پررنگ شد؛ نرخ امروز ۶۷۰۰ تومان

در بازار آزاد امروز خرید و فروش "یورو" تسهیل شده است و قیمت این ارز مهم و کلیدی به ۶۷۰۰ تومان برای فروش رسیده است.

در شرایطی که این روزها بیشتر توجه‌ها به سمت دلار است و افراد مختلف اعم از مسافر، دانشجو و سایرین به دنبال تهیه دلار هستند، یورو دیگر ارز مهمی است که تقاضای بالایی دارد و بعد از دلار در صدر تقاضا قرار گرفته است.

بیشتر متقاضیان یورو مسافرانی هستند که مقصدشان اروپاست و در روز گذشته بسیاری از افرادی که درصف‌های طولانی بودند، قصد تهیه یورو را داشتند.

از روز گذشته و پس از برگزاری جلسه ستاد اقتصادی دولت و اعلام دلار ۴۲۰۰ تومانی به عنوان دلار تک نرخی، بیشتر صرافی‌ها تابلو اعلان قیمت‌های خود را خاموش کردند و قیمت یورو چندان مشخص نبود اما میان دلالان حدود ۷۰۰۰ تومان داد و ستد می شد.

امروز بر اساس صحبت‌های صرافان و برخی دلالان که یورو می فروشند، این ارز با کاهش قیمت همراه شده و از نرخ ۷۰۰۰ تومان روز گذشته به ۶۷۰۰ تومان رسیده است.

در حال حاضر هم بررسی‌ها نشان می‌دهد که تقاضا برای خرید یورو بالاست.

طبق آنچه سیف - رئیس کل بانک مرکزی - اعلام کرده، قرار است سیاست‌های جدیدی در قبال یورو اتخاذ شود و در معاملات تجاری با کشورهای دیگر مبنای معاملات قرار گیرد و به نوعی به تدریج به عنوان ارز مرجع تعیین شود.

براساس آنچه رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده است، وی در دیدار با مقام معظم رهبری اعلام کرده که "می‌توانیم یورو را در معاملات جایگزین دلار کنیم" که به گفته این مقام مسئول "این موضوع مورد استقبال مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است".

همچنین قرار است از این پس مسافران دلار را با نرخ ۴۲۰۰ تومان دریافت کنند و شرایط از این قرار است که ارز مسافرتی برای یکبار سفر در سال تا حدود ۱۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها به مسافران در مرزهای خروجی هوایی پرداخت شود. میزان ارز مسافرتی پرداختی به مسافران هوایی به کشورهای هم‌مرز و مشترک‌المنافع به غیر از عراق ۵۰۰ یورو و یا معادل آن به سایر ارزها است.

در همین حال محمد شریعتمداری - وزیر صنعت، معدن و تجارت – ضمن انتقاد از انحصار ارزی گفته که به طور کلی انحصار یک ارز خارجی یا تمرکز روی یک نوع ارز به صلاح کشور نیست و اتکای تجارت ایران به یورو همین امروز هم بیش از سایر ارزهای خارجی است.

به گفته شریعتمداری، بخشی از فروش تجاری ایران به نفت مربوط می‌شود که درآمد حاصل از این بخش به صورت مشترک با دلار و ارز کشورهایی که به آنها نفت صادر می‌شود، صورت می‌گیرد و بخشی از این درآمد نیز از طریق یورو تامین می‌شود و همچنین بخش‌های دیگر تجارت خارجی ایران نیز به نسبت قابل ملاحظه‌ای به یورو وابسته است. به طور مثال در مورد کالاهای اساسی این اتفاق از قبل رخ داده است.

در مجموع به نظر می‌رسد سیاست‌های ارزی دولت دستخوش تغییراتی شده و از این به بعد باید منتظر نقش آفرینی بیشتر یورو در اقتصاد کشور باشیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد