اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

معاملات طلا با احتیاط انجام می‌شود/ روند قیمت‌ها نزولی است

با تصویب نرخ جدید دلار صبح امروز شوک قیمتی به بازار ارز و طلا وارد شد به گونه‌ای که بهای سکه تمام با شوک قیمتی ۲۰۰ هزار تومانی و قیمت‌نیم‌سکه نیز با شوک ۱۰۰ هزار تومانی همراه شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم حدود ۱۵ هزارتومان کاهش قیمت پیدا کرد، این در حالی است که اونس جهانی تغییری نداشته است.

محمدکشتی‌آرای در مورد کاهش بهای سکه و طلا در روز جاری اظهار داشت: تا روز گذشته التهابی کاذب در بازار در خصوص قیمت طلا و سکه بوجود آمده بود که این‌التهاب ناشی‌از افزایش قیمت ارز و دامن زدن برخی رسانه‌ها به این التهاب بود.

وی افزود: در نهایت پس از مدت‌ها، شب گذشته با تصویب دولت و بانک مرکزی بهای ارز تک نرخی شد و قیمت ارز ۴۲۰۰ تومان اعلام شد.

کشتی‌آرای تصریح کرد: با تصویب این نرخ صبح امروز شوک قیمتی به بازار ارز و طلا وارد شد به گونه‌ای که بهای سکه تمام با شوک قیمتی ۲۰۰ هزار تومانی و قیمت‌نیم‌سکه نیز با شوک ۱۰۰ هزار تومان همراه شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم حدود ۱۵ هزارتومان کاهش قیمت پیدا کرد، این در حالی است که اونس جهانی تغییری نداشته است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر خاطرنشان کرد: پس از این شوک قیمتی انتظار می‌رفت باز هم نرخ‌ها کاهش پیدا کند اما بسیاری از معامله‌گران با احتیاط داد و ستد را آغاز کردند و داد و ستدها کاملا با تفاوت حاشیه امن و سود بالا انجام می‌شد.

وی گفت: در روزهای گذشته تفاوت خرید سکه ۱۰ هزار تومان بود اما امروز این رقم به ۸۰ هزار تومان رسید و این نشان می‌دهد افرادی که معامله می‌کنند با احتیاط معامله می‌کنند و ترس از کاهش قیمت دوباره دارند.

کشتی آرای افزود: تجربه نشان داده قیمت سکه همیشه با کندی کاسته می‌شود و انتظار می‌رود در روزهای آینده نیز این روند ادامه‌دار باشد.

وی با بیان اینکه باید صبر کرد تا بازار به تعادل و ثبات برسد، افزود: این واکنش طبیعی است که هر فردی با توجه به منافعی که دارد حداکثر سود را از معاملات ببرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد