اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
شرکت تحقیقاتی نیوزلندی: 100

افزایش نرخ بهره واقعی می تواند قیمت طلا را به زیر 1000 دلار برساند

سایت طلا : یک شرکت تحقیقاتی نیوزلندی بر این باور است که افزایش نرخ بهره واقعی در آمریکا می تواند به ضرر قیمت جهانی طلا تمام شود.

به گزارش کیتکو نیوز، شرکت تحقیقاتی "تاپ داون چارتز" نیوزلند در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: گرچه قیمت طلا در سه ماه نخست امسال عملکرد مثبتی داشته ولی افزایش نرخ بهره واقعی می تواند یک تهدید جدی علیه بازار طلا باشد.

بر اساس این گزارش افزایش شکاف بین قیمت طلا و نرخ بهره واقعی به مرز خطرناک و نگران کننده ای رسیده است.

از نظر دیدگاه های سنتی، افزایش نرخ بهره واقعی فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند ولی کالوم توماس رئیس شرکت تحقیقاتی تاپ داون چارتز بر این باور است که از ماه نوامبر تاکنون نرخ بهره واقعی در آمریکا با افزایش روبرو شده ولی در این مدت قیمت طلا نیز افزایش یافته است.

وی معتقد است که شکسته شدن ارتباط بین قیمت طلا و نرخ بهره واقعی چندان دوام نخواهد داشت. در سه ماه نخست امسال قیمت جهانی طلا 2 درصد رشد داشته و آمارهای وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد که بهره اوراق قرضه ده ساله از 68 واحد به 84 واحد رشد داشته یعنی معادل 22 درصد افزایش.

این تحلیلگر اقتصادی پیش بینی می کند که اگر نرخ بهره واقعی به روند صعودی خود ادامه دهد قیمت طلا به زودی به زیر 1000 دلار در هر اونس خواهد رسید.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد