اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش 12 دلاری قیمت طلا در اثر تنش تجاری میان چین و آمریکا

قیمت طلا در معاملات امروز با کاهش ارزش دلار در برابر ین و نزول بازارهای سهام به دنبال تلافی اقدامات آمریکا از سوی چین به بالاترین رقم یک هفته گذشته رسید و هر اونس 1344.55 دلار فروخته شد.

رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز با کاهش ارزش دلار در برابر ین و نزول بازارهای سهام به دنبال تلافی اقدامات امریکا از سوی چین به بالاترین رقم یک هفته گذشته رسید.

پکن اعلام کرد تعرفه‌های اضافی بر 50 میلیارد دلار از واردات از امریکا اعمال خواهد کرد که این کالاها از خودرو تا مواد شیمیایی و و غلات تا ویسکی و تنباکو را در بر می‌گیرد. این اقدام چشم‌انداز جنگ تجاری را تقویت کرده است.

این ضربه به ریسک کردن در بازار، ارزش دلار را کاهش داد که این امر طلا را برای مالکان دیگر ارزها ارزان‌تر می‌سازد. از این رو سرمایه‌گذاران بیشتر به سوی طلا به عنوان دارایی امن در زمان تنش‌های سیاسی و اقتصادی جذب شدند.

اما وجود نشانه‌هایی از رشد اقتصادی در جهان مانع از افزایش بیشتر قیمت طلا شد.

هر اونس طلا با 11.81 دلار افزایش 1344.55 دلار فروخته شد. روز گذشته طلا 0.6 درصد از ارزش خود را از دست داده بود.

همچنین سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار گزارش فرصت‌های شغلی در بخش غیرکشاورزی در روز جمعه هستند. در صورتی که آمارها قوی‌تر از انتظار باشند، این ریسک برای طلا وجود دارد که دلار تقویت شود و نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصادی آمریکا حتی با وجود احتمال جنگ تجاری فروکش کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد