اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

حذف مالیات ارزش افزوده از سال ۱۴۰۰/ مالیات مصرف جایگزین می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ظرف سه سال آینده همه اصناف به صندوقهای فروشگاهی مجهز خواهند شد، گفت: از سال ۱۴۰۰ مالیات بر مصرف جایگزین مالیات ارزش افزوده خواهد شد.

معصومه آقا پور علیشاهی با بیان اینکه اصلاحات قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفته و این روند تقریبا در مراحل پایانی خود قرار دارد،گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در کمیسیون اقتصادی مجلس از سال 1400 مالیات بر مصرف جایگزین مالیات ارزش افزوده خواهد شد.

عضو کمیته مالیاتی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: فرایند سه ساله تبدیل مالیات ارزش افزوده به مالیات بر مصرف به دلیل مهلت در نظر گرفته شده برای اصناف جهت تجهیز به صندوقهای فروشگاهی میباشد.

وی با بیان اینکه ظرف سه سال پیش رو همه اصناف فراخوان شده بر اساس یک برنامه زمان بندی شده به صندوقهای فروشگاهی مجهز خواهند شد، گفت: بعد از تجهیز اصناف به صندوقهای فروشگاهی مالیات بر مصرف نیز جایگزین مالیات ارزش افزوده خواهد شد. به این ترتیب یک گام اساسی برای حمایت از تولید برداشته می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در مرحله اول اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد و در مرحله بعد بودجه مورد نیاز بر نصب صندوقهای فروشگاهی مورد بحث قرار خواهد گرفت. در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی مجلس یک براورد حداقلی برای بودجه نصب صندوقهای فروشگاهی در نظر گرفته شده است.

علیشاهی تاکید کرد، در بهار امسال قانون مالیات بر مصرف تصویب و جایگزین قانون مالیات بر ارزش افزوده خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد