اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگران اقتصادی: 1

قیمت طلا تحت تاثیر دو نیروی متضاد قرار خواهد داشت

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر 2 عامل متضاد یعنی تنش های سیاسی و نشست فدرال رزرو آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش کیتکو نیوز، سرمایه گذاران بازار طلا منتظر اعلام نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه هستند. به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در ماه های اخیر در یک محدوده ثابت گرفتار شده است.

بر اساس این گزارش کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر 2 عامل و نیروی متضاد قرار دارد. از یک سو تنش های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص نگرانی های مربوط به سیاست های ترامپ موجب حفظ سطح حمایتی قیمت طلا شده ولی از سوی دیگر نشست فدرال رزرو امریکا و افزایش احتمالی نرخ بهره فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

قیمت جهانی طلا و نقره در هفته گذشته با کاهش نسبی روبرو شده است. اکثر تحلیلگران اقتصادی معتقدند که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس قطعی خواهد بود. رشد فشارهای تورمی در اقتصاد امریکا نیز موجب می شود تا فدرال رزرو هیچ شک و تردیدی برای افزایش بهره نداشته باشد.

تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که احتمال افزایش 4 بار نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در سال 2018 به کمتر از 26 درصد رسیده است.

البته به نظر  می رسد تنش های سیاسی و روند ارزش دلار نیز عوامل موثر دیگری هستند که می توانند روند نوسانات قیمت طلا را تعیین کنند.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد